سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس کمک کنندگان به سوریه در کویت مطرح شد ؛‌

کمک 60 میلیون دلاری عربستان و قطر به پناهندگان سوریه

کشورهای عربستان و قطر از کمک‌های خود به مردم سوریه در این کنفرانس خبر دادند . هشيار زيباری وزير خارجه عراق نیز در سخنانی در کنفرانس کمک به مردم سوريه در کويت اعلام کرد کشورش 13 ميليون دلار به پناهندگان سوری کمک می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه تلویزیونی المیادین لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، ابراهیم بن عبدالعزیز العساف وزیر دارایی عربستان سعودی در سخنانی در کنفرانس کشورهای کمک کننده به مردم سوریه در کویت از کمک شصت میلیون دلاری کشورش به مردم سوریه خبر داد.

در همین حال خالد العطیه وزیر امور خارجه قطر در سخنانی در کنفرانس کمک کنندگان به سوریه از طرح صندوق کودکان  ملل متحد برای حمایت از کودکان در برابر پیامدهای ناشی از جنگ قدردانی کرد. وی از کمک شصت میلیون دلاری کشورش به مردم سوریه خبر داد.

 هشيار زيباری وزير خارجه عراق نیز در سخنانی در کنفرانس کمک به مردم سوريه در کويت اعلام کرد کشورش 13 ميليون دلار به پناهندگان سوری کمک می‌کند.

در همین حال نخست وزير لبنان تاکيد کرد بحران سوريه پيامدهاي منفي براي کشورش به ويژه در زمينه  اقتصادي به همراه داشته است. 

 نجيب ميقاتي نیز در سخنراني خود در جلسه افتتاحيه دومين کنفرانس وزراي امور خارجه کشورهاي کمک کننده به سوريه در کويت خواستار برآورده شدن نيازهاي کشورهاي ميزبان آوارگان سوري شد.
 
ميقاتي گفت  با ادامه ورود آوارگان سوريه، بيشتر بار اين بحران بر دوش لبنان است. ما از سازمان هاي بين المللي که در اين شرايط دشوار به لبنان کمک مي کنند، تشکر مي کنيم. فشار آوارگان سوري بر لبنان افزايش يافته است و مردم لبنان لقمه نان خود را با آوارگان سوري تقسيم مي کنند. جامعه جهاني نبايد لبنان را فراموش کند.

بان کي مون دبير کل سازمان ملل متحد نیز اعلام کرد نيمی از مردم سوريه به کمک فوری نيازمندند.

سوئد نیز مبلغ 35 میلیون دلار به آوارگان سوری کمک می‌کند .

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.