سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در جلسه شورای عطف وزارت علوم مطرح شد؛

کوتاهی 38 درصد دستگاه ها در ارائه گزارش تخصیص اعتبارات سال 91

در صد و دوازدهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای وزارت علوم گزارش عملکرد اعتبارات تحقیقاتی سال 91 مورد بررسی قرار گرفت.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران ؛دکتر احمدی معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری  در 112 جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم وزارت علوم تحقیقات و فناوری   در جمع  خبرنگاران گفت:  یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه ارائه گزارش از  عملکرد  دستگاه‌های مشمول ماده 204 برنامه پنجم توسعه در زمینه  اعتبارات تحقیقاتی سال 91 بود که طبق این قانون  دستگاه‌های اجرایی و مراکز تحقیقاتی موظفند اعتبار تحقیقاتی را  برای  پژوهش های دانشگاهی صرف کنند و این اعتبارات براساس اولویت های  شورای عطف هزینه و هر 3 ماه یک بار  دستگاه ها گزارش را به شورای عطف گزاری می‌دهند و پس از تحلیل و دسته بندی شورای عطف  گزارش را به مجلس ارائه می‌ دهد.

وی افزود:  امسال از مجموع 596 دستگاهی که شامل این قانون می شوند فقط 62 درصد گزارش خود  را ارائه کردند و 38 درصد این دستگاه ها  گزارشی را به شورای عطف گزارش نداده‌اند که این مسئله  از نظر قانونی مشکل دارد و دیوان محاسبات این مشکل را پیگیری می‌کند.

احمدی در ادامه تصریح کرد: طبق گزارش فقط 1/7  درصد دستگاه ها اعتبار خود را در مراکز پژوهشی و دانشگاه هزینه  کرده‌اند که این با روح قانون فاصله دارد.

وی در خصوص موضوعات  مورد بحث دیگر در این جلسه گفت: ساختار سازمانی شورای عطف  11 کمیسیون دارد  که دستگاه ها  پیشنهاداتی برای اصلاح  عنوان کمیسیون ها ارائه کرده‌اند که این موضوع در حال بررسی است.

معاون پژوهشی وزارت علوم از برگزاری  جلسه شورای عطف  در نیمه اول بهمن خبر داد و گفت: موضوع این جلسه  بررسی طرح های کلان و اعتبارات آنها  و دغدغه های مطرح شده در مورد این طرح‌هاست که انتظار می‌رود  رئیس جمهور نیز در این جلسه حضور داشته باشد.


انتهای پیام/
برچسب ها: کمیسون ، دستگاه ، شورا ، علوم ، وزارت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.