سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

استخراج سالانه 9 میلیون تن مواد معدنی از معادن ایلام

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از استخراج سالانه بیش از 9 میلیون تن انواع مواد معدنی از معادن فعال استان خبرداد.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ علی مهدوی با اعلام این خبر گفت : ارزش ریالی این میزان مواد معدنی استخراج شده، بیش از 460 میلیارد ریال است.
وی افزود: هم اکنون 12 نوع ماده معدنی در گستره استان شناسایی شده است که بیشتر در گروه کانی های غیر فلزی قرار دارند.
مهدوی ادامه داد: 122 فقره پروانه بهره برداری معادن موجود است که حجم سرمایه گذاری های صورت گرفته در این بخش بیش از 453 میلیارد ریال است و در همین راستا تعداد 500 نفر به کار مشغول هستند.
وی، جایگاه و رتبه استان در کشور، از نظر تعداد معادن و هزینه عملیات اکتشاف را در رده 27، استخراج سالانه رده 26 و از نظر ذخیره قطعی، اشتغال و سرمایه گذاری در رده 28 اعلام کرد.
مهدوی گفت: شکوفایی و بهره برداری مناسب از ظرفیت های بخش معدن استان نیازمند عزم جدی همه مسوولان و همکاری مردم است.
وی افزود: بهره برداری از مواد معدنی زیرزمینی و روزمینی که همواره با ارزش افزوده فراوانی همراه است؛ نیازمند بکارگیری تفکر جمعی و رفع موانع در قالب کارگروه های تخصصی است. وی ادامه داد: برهمین اساس کارگروه توسعه بخش معدن در راستای آسان سازی، سرعت بخشی، کاهش هزینه ها، هماهنگی دستگاه های اجرایی و حذف مجوزهای غیر ضروری برای فعالیت ها و طرح های معدنی شکل گرفته است.
وی آسیب و چالش جدی حوزه معادن را هدر دهی انرژی و زمان مجموعه سازمان در جهت رسیدگی به موضوع اختلافات افراد بومی و محلی، وجود معارض و ممانعت های محلی برای واگذاری محدوده های معدنی عنوان کرد.
وی اظهار کرد: تمامی شاکیان و معترضان بر اساس دیدگاه خود و بر اساس تعصبات قومی و قبیله ای و انتظارات عرفی که در قانون معادن جایگاه خاصی برای آن دیده نشده است، خود را صاحب حق دانسته و همین موضوع در روند اجرای برنامه های حوزه معادن و اکتشافات معدنی اختلال فراوان ایجاد می کند.
وی، توجه به شناسایی محدوده های جدید، استفاده از ظرفیت فارغ التحصیلان دانشگاهی حوزه معدن، تلاش برای راه اندازی صنایع معدنی وابسته در جهت ایجاد ارزش افزوده و جلوگیری از خام فروشی را از مهمترین اولویت های کارگروه معدن در استان برشمرد./س
 
 
 
انتهای پیام/
 
برچسب ها: استخراج ، معادن ، ایلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.