سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظريف و اسد دیدار و گفتگو کردند

وزیر امور خارجه که دقایقی پیش برای گفتگو با مقامات سوری وارد دمشق شد، با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العالم، محمدجواد ظریف  قرار است در سفر به سوریه با نخست وزیر و وزیر خارجه این کشور هم دیدار کند.

موضوعات منطقه‌ای و اجلاس ژنو 2 درباره سوریه محور اصلی گفتگوهای ظریف با مقامات سوری است.

محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه کنفرانس ژنو2 را فرصتی سیاسی برای حل بحران سوریه دانست.

محمدجواد ظریف با ابلاغ سلام رئیس جمهوری اسلامی ایران به رئیس جمهور سوریه، بر آمادگی کشورمان برای توسعه همکاری‌های اقتصادی، سیـاسی و فرهنگی با سوریه تأکید کرد. 

وزیر امور خارجه همچنین با تشریح روند سیاسی به‌وجود آمده در پی مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 ، بر دیدگاه اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص مبارزه با افراط گرایی، خشونت و فتنه های مذهبی در منطقه تأکید کرد و افزود: برای حل بحران سوریه باید بـرپایه واقع بینی و از طریق گفتگوی سیـاسی به سمت رسیدن به راه حل حرکت کرد. 

وی افزود: اجلاس ژنو 2 ظرفیتی سیاسی و بین المللی برای حل بحران سوریه است که برگزاری موفقیت آمیز آن می تواند از استمرار کشتار انسان‌های بی گناه و افراطی گری جلوگیری کند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز در این دیدار با ابلاغ سلام به رئیس جمهور کشورمان و تأکید بر اهمیت روابط دوجانبه، اقدامات دولت سوریه را در زمینه مبارزه با خشونت، افراط گرایی و فتنه مذهبی تشریح و از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم سوریه قدردانی کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، سوریه ، دمشق ، اسد ، ظریف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.