سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واردات نفت کره جنوبی از ایران کاهش نخواهد یافت

رویترز گزارش داد واردات نفت کره جنوبی از ایران کاهش نخواهد یافت.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه در گزارشی به قلم "جین چونگ" نوشت: واردات نفت خام کره جنوبی از ایران در ماه دسامبر نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش یافت.

در این حال، در پی اجرای توافق اولیه در مورد برنامه هسته‌ای ایران، واردات نفت کره جنوبی از ایران احتمالا در شش ماه آینده در همین سطح باقی خواهد ماند (کاهش نخواهد یافت).

توافق حاصله در ماه نوامبر در ژنو، تسهیل برخی تحریم‌ها علیه ایران را در پی دارد و این کشور می‌تواند طبق توافقنامه، سطح صادرات نفت را در سطح کنونی نگه دارد.

این توافقنامه از 20 ماه ژانویه (برابر با 30 دی ماه) به اجرا گذاشته خواهد شد.

طبق گزارش‌های اولیه گمرک کره جنوبی، این کشور ماه گذشته 557 هزار و 836 تن-- برابر با 131 هزار و 901 بشکه در روز-- نفت خام از ایران وارد کرده است که حدود پنج درصد از حجم واردات در ماه نوامبر بیشتر و در عین حال، 29 و هفت دهم درصد از میزان واردات در ماه دسامبر سال 2012، کمتر بود.

کره جنوبی در پایان ماه نوامبر با اجرای هدف کاهش 15 درصدی معاملات با ایران در ماه‌های ژوئن تا نوامبر 2013 نسبت به شش ماه پیش از آن، موفق شد از تحریم‌های آمریکا مستثنی شود.

به گزارش گمرک کره جنوبی، این کشور که پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان محسوب می‌شود در سال 2013 به طور میانگین روزانه 134 هزار و هشت بشکه نفت خام از ایران وارد کرد.

میزان واردات نفت خام کره جنوبی از ایران هر ماه نسبت به ماه پیش از آن متغیر است، چرا که یکی از پالایشگاه‌های خریدار نفت ایران به طور یک ماه در میان از ایران نفت دریافت می‌کند.

به گزارش گمرک کره جنوبی، این کشور در ماه گذشته به طور کلی 10 میلیون تن-- برابر با دو میلیون و 400 هزار بشکه-- نفت خام وارد کرد. میزان واردات نفت خام در ماه دسامبر سال 2012 برابر با 11 میلیون تن بود.

میزان واردات نفت خام کره جنوبی در سال 2013 در مجموع به 123 میلیون و 300 هزار تن-- برابر با دو و نیم میلیون بشکه در روز-- رسید که از 129 میلیون و 600 هزار تن واردات سال 2012 کمتر بود.

شرکت ملی نفت کره جنوبی گزارش نهایی واردات نفت خام این کشور در ماه دسامبر و در سال 2013 را اواخر این ماه منتشر خواهد کرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.