سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/فردا؛

پایان مهلت شرکت در هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی کشور

پایان وقت اداری فردا ( پنج شنبه 26 دی ماه 92 )، آخرین مهلت شرکت در هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی کشور می باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، پایان وقت اداری روز پنج شنبه 26 دی ماه 92 را آخرین مهلت شرکت در هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی کشور اعلام کرد و گفت: هفتمین جشنواره شهر برفی کشور با عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی سال 1392 »، از 8 تا 10 بهمن ماه، در منطقه نمونه گردشگری چغاخور شهرستان بروجن ( مجتمع فرهنگی آموزشی آفتاب ) برگزار می شود.

مژگان ریاحی با بیان اینکه علاقمندان جهت ثبت نام الکترونیکی جشنواره، به نشانی اینترنتی snowcity.miraschb.ir مراجعه کنند، افزود: دبیرخانه غیرالکترونیک این جشنواره نیز در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری، به نشانی شهرکرد ـ انتهای بلوار فارابی مستقر می باشد.

ریاحی، معرفی منطقه نمونه گردشگری چغاخور و سایر جاذبه های گردشگری استان را از دلایل تغییر محل برگزاری هفتمین برف آورد سالانه شهر برفی کشور، از کوهرنگ به چغاخور برشمرد. 
وی، هدف از برگزاری این برف آورد را زمینه سازی برای طراحی و اجرای برف آورد سالانه به صورت بین المللی، ایجاد نگرش ویژه به جاذبه های استان به عنوان مقصد گردشگری زمستانی کشور و جذب گردشگر زمستانی دانست و یادآور شد: ایجاد رقابت سالم و روحیه همکاری بین جوانان و علاقمندان، و معرفی صنایع دستی استان در قالب نمایشگاه های مرتبط از اولویت های برگزاری هفتمین برف آورد سالانه شهر برفی است.

ریاحی، نوآوری ( گنج افزایی )، زیباشناسی ( استتیک )، موضوعیت ( تطبیق با افق درخواستی ) و تکنولوژی ساخت ( روش هوشمندانه ) را نیز از محورهای داوری این جشنواره برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: افراد هر گروه شرکت کننده حداقل 3 و حداکثر 5 نفر می باشد و تعداد نفرات گروه، تأثیری بر داوری آثار ندارد.

وی گفت: در پایان هفتمین جشنواره و برف آورد سالانه شهر برفی، از 5 گروه برتر با اهدای تندیس شهر برفی و جایزه نقدی ( به ترتیب گروه اول تا پنجم؛ 50 میلیون ریال، 40 میلیون ریال، 30 میلیون ریال، 20 میلیون ریال و 10 میلیون ریال ) تقدیر می شود و کلیه گروههای راه یافته به بخش داوری مسابقه هم مبلغ 3 میلیون ریال کمک هزینه خرید صنایع دستی دریافت می کنند.

تاکنون شش جشنواره ملی با شهر برفی در شهرستان کوهرنگ استان چهارمحال و بختیاری برگزار شده است.

اولین جشنواره شهر برفی، سال 1385 و با عنوان « برف و یخ » در استان چهارمحال و بختیاری اجراء شد. این جشنواره سالانه، بعد به نام « شهر برفی » و سپس به عنوان « برف آورد سالانه شهر برفی » نامیده شد.

استان چهارمحال و بختیاری، از مقاصد اکوتوریسم و ورزش های زمستانی کشور است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.