سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

نیمی از سنگ معادن محلات هنگام فرآوری به ضایعات تبدیل می شود

رییس انجمن صنفی سنگبران محلات گفت: 50 درصد سنگ ساختمانی از معادن محلات با توجه به نوع سنگ هنگام فرآوری در واحد های سنگبری غیرقابل استفاده به ضایعات تبدیل می شوند.

سروش در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: ضعف تکنولوژی در فرآوری سنگ ساختمانی عامل اصلی ضایعات در تولید سنگ در شهرستان محلات است.
وی با بیان اینکه از 100 معدن در محلات سنگ ساختمانی استخراج می شود بیان داشت: عدم رعایت اصول استخراج و برشهای ناقص، نوع سنگ، عوامل جوی مانند درز و شکاف از جمله عوامل افزایش ضایعات در فراوری تولید سنگ است.
وی اظهارداشت: در صورتی که ابعاد سنگ هنگام استخراج مناسب باشد میزان ضایعات تا 20 درصد کاهش می یابد.
سروش افزود: 70 درصد از دستگاه های فرآوری سنگ در معادن سنگبری محلات فرسوده و تکنولوژی به کار رفته در این واحدهای صنعتی مربوط به 10 تا 15 سال گذشته می باشد.
رییس انجمن صنفی سنگبران محلات گفت: از مجموع 300 واحد سنگبری در محلات تنها دو یا سه واحد از تکنولوژی جدید در فرآوری سنگ استفاده می کنند.
سروش با بیان اینکه ضایعات سنگ ساختمانی از معادن محلات درجایی کاربرد ندارد افزود: این ضایعات برای نسل های آتی به عنوان ذخایر قابل استفاده خواهد بود.
وی اظهار داشت: از این ضایعات می توان با استفاده از تکنولوژی در صنایع ساختمان، لاستیک سازی، پتروشیمی و فولاد استفاده کرد.
سالانه چهار میلیون تن سنگ خام معادل 12 میلیون مترمربع در 300 واحد سنگبری محلات تولید می شود./س
/
برچسب ها: سنگ ، معدن ، ضایعات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.