سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمريکا 6 فروند هواپيمای چند منظوره به اسرائيل می‌‌فروشد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از طرح فروش شش فروند هواپیمای چند منظوره "وی 22 اوسپری V-22 Osprey" به ارزش یک میلیارد و 300 میلیون دلار به اسرائیل خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، پنتاگون روز دوشنبه کنگره را از این تصمیم آگاه کرد و کنگره پانزده روز زمان دارد تا به این طرح اعتراض کند در غیر این صورت قرارداد فروش این هواپیماها منعقد خواهد شد.

"چاک هیگل" وزیر دفاع آمریکا در ماه آوریل 2013 در سفر به فلسطین اشغالی، از تصمیم کشورش برای فروش این هواپیماها و نیز موشک‌های ضد رادار و هواپیماهای سوخت رسان به اسرائیل، خبر داده بود.

در این طرح که برای تایید به کنگره فرستاده شده، علاوه بر هواپیماهای اوسپری، فروش 16 قطعه موتور، سامانه های هشدار رادار و تجهیزات دیگر این نوع هواپیماها نیز پیش بینی شده است.

این برای نخستین بار است که آمریکا این نوع از هواپیماهای خود را صادر می‌کند.

اولین عملیات نظامی این هواپیما در سال 2007 و در جنگ عراق صورت پذیرفت. گفته می‌شود هزینه تولید هر فروند از این هواپیماها 67 میلیون دلار است.

آمریکا متعهد شده است در فروش سلاح به کشورهای خاورمیانه، برای اسرائیل امتیاز ویژه‌ای قائل باشد. واشنگتن هر ساله حدود سه میلیارد و یکصد میلیون دلار به تل آویو کمک نظامی می کند. این میزان، حدود بیست درصد بودجه دفاعی اسرائیل است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.