سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران:

30 درصد ترافیک کشور در تهران متمرکز است / 17 هزار تاکسی و هزار مینی بوس فرسوده تهران به سرعت نوسازی شوند

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: معضل ترافیک و مشکل آلودگی هوا که روزانه بخش قابل توجهی از وقت، انرژی و سرمایه شهروندان را هدر می دهد،موضوعاتی هستند که همواره جزو دغدغه های مدیریت شهری بوده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مهندس محمد سالاری افزود: حل معضل ترافیک گام مهمی در جهت حل مشکل آلودگی هواست که نیازمند مجموعه تصمیمات کارشناسی در کنار ضمانت اجرایی است تا در نهایت شهر به صورت واحد و یکپارچه مدیریت شود.
 
وی با اشاره به این که 30 درصد ترافیک کل کشور در تهران متمرکز شده و 40 درصد سفرهای برون شهری نیز مربوط  به سفرهایی است که یک طرف آن به تهران بر می گردد، اظهار کرد: برای حل مسأله ترافیک در چنین شرایطی مدیریت همه جانبه نگر ضرورت دارد.
 
سالاری توسعه حمل و نقل عمومی و توجه ویژه به مترو را از مهمترین اقداماتی دانست که برای حل مشکل ترافیک شهر تهران باید در دستور کار قرار بگیرد و تصریح کرد: تا سال 1404 سهم حمل و نقل همگانی از مجموع سفرهای درون شهری تهران باید به 75 درصد افزایش پیدا کند و لذا رسیدن به این اصل به عنوان اولویت باید در دستور کار مدیریت شهری قرار بگیرد.
 
وی با بیان این که در کنار توسعه سخت افزاری در حمل و نقل عمومی باید به سمت و سویی حرکت کنیم که انگیزه استفاده از خودروی شخصی کم شود و مردم به این باور برسند که برای رفاه عمومی به سمت شبکه حمل و نقل عمومی بروند، اضافه کرد:  این مدلی است که کشورهای پیشرفته نیز برای حل مشکل ترافیک کلان شهرهای خود آن را در دستور کار خویش قرار داده اند.
 
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأکید بر این که در حال حاضر 17 هزار دستگاه تاکسی فرسوده و یک هزار و 100 دستگاه مینی بوس فرسوده در تهران تردد می کنند، خاطرنشان کرد: این خودروها بیشترین معضلات ترافیکی را به همراه داشته و مسبب سهم عمده ای از آلودگی هوا هستند و بر این اساس باید به سرعت نوسازی شوند.
برچسب ها: معماری ، ترافیک ، کشور ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.