سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

واردات خون به کشور نداریم

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور گفت: هیچگونه واردات خون و فرآورده های خونی به ایران نداریم.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ علی اکبر پور فتح الله در خصوص وضعیت واردات خون بیان کرد: به دلیل وجود بی نظیر اهدا کنندگان خون در کشور هیچگونه احتیاجی به واردات خون نداریم.

وی ادامه داد: در کشور ما کمبود خون و فرآورده های خونی وجود ندارد و در حال حاضر نیز بیش از پنج برابر مصرف روزانه خون، ذخیره وجود دارد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور افزود: البته در برخی از زمانها به دلیل وجود شرایط خاص و همچنین میزان زمان نگهداری پلاکت بیش از گذشته نیاز به اهدا خون از جانب مردم وجود دارد اما در کل کمبود خون و فرآورده های خونی نداریم.

پور فتح الله ادامه داد: مردم ما همواره در زمان احتیاج برای کمک هیچگونه کوتاهی نکرده اند.

وی در خصوص وجود داروهای برگرفته از پلاسما در گمرک ایران گفت: زمانی برخی از افراد سود جو برای رسیدن به منافع شخصی خود بحث وجود کیسه های خون در گمرک را مطرح کردند که چنین چیزی صحت نداشت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اشاره به اینکه داروهای برگرفته از پلاسما ربطی به انتقال خون ندارد ادامه داد: برخی از افراد بحث وجود خون در گمرک را مطرح کردند تا از این طریق بتوانند داروهای خود را ترخیص کنند و در این میان بحث آلوده بودن را اضافه کردند که خوشبختانه در کار خود موفق نشدند.

پور فتح الله در خصوص کیسه های خون گیری نیز گفت: هیچگونه کیسه خونی در گمرک و یا در جاهای دیگر وجود نداشت که بخواهد فاسد شود بلکه برخی به دلیل در خطر دیدن منافع خود بحث کیسه های خون گیری(کیسه های خالی خون گیری) را کیسه خون مطرح کردند.

وی افزود: کنترل کیفیت را در اولویت تمام کارها قرار داده ایم و در این میان هیچگونه موادی که دارای کمترین نقص نیز باشند اجازه وارد شدن به چرخه نخواهد یافت.

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور ادامه داد: 150 هزار لیتر پلاسمای مازاد برای تولید دارو به خارج از کشور صادر می شود و امکان وجود یک داروی غیر مرغوب وجود نخواهد داشت./ش

انتهای پیام/


برچسب ها: واردات ، خون ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.