سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

طلاب با زبان‌های زنده دنیا آشنا شوند

مدیر حوزه های علمیه با تاکید بر ضرورت آشنایی طلاب و روحانیون با زبان انگلیسی گفت: آشنایی به زبان‌های زنده دنیا برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) در عرصه بین‌الملل ضروری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، در بازدید از مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) قم در جمع طلاب و اساتید این مدرسه گفت: تمام اعمال ما تحت نظارت است و باید به گونه‌ای رفتار کنیم که ناظران از ما ناراضی و ناراحت نباشند.

وی در ادامه با اشاره به تفاوت طلاب با سایر اقشار جامعه خاطرنشان کرد: تفاوت طلاب با دیگران در این است که اگر لغزشی از مردم سر بزند، فقط خود او سرزنش می‌شود ولی درباره طلاب هر لغزشی که اتفاق بیافتد به روحانیون ارتباط داده می‌شود و روحانیت را به چالش می‌کشد.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری در ادامه درباره اهمیت زبان آموزی و آشنایی با زبان انگلیسی ابراز داشت: آشنایی به زبان‌های زنده دنیا برای تبلیغ معارف اهل بیت(ع) ضروری است.

وی استفاده از فرصت‌ها و غنیمت دانستن عمر را بسیار مهم برشمرد و یادآور شد: نکته مهم در دوران طلبگی این است که پایه‌های علمی و معنوی خود را محکم کنید و تا چیزی را متوجه نشده‌اید، از مطلبی عبور نکنید.

مدیر حوزه‌های علمیه علم، اخلاق و آشنایی با زمان را از ویژگی‌های یک عالم دانست و خاطرنشان کرد: علم، اخلاق و آشنا بودن به زمان، از نکات مهم و کلیدی برای یک عالم محسوب می‌شود و فرد عالم باید دارای این مراتب باشد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.