سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"گمرک" اعلام کرد؛

عملكرد "تجارت خارجي" ايران در يك ماهه گذشته بهترين بود

براساس آمار و اطلاعات رسيده از گمركات سراسر كشورعملكرد تجارت خارجي ايران در ماه گذشته 4درصد بهبود يافت و يك ماه گذشته بهترين عملكرد تجارت خارجي ايران طي ماه‌هاي اخير بوده است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران به نقل از گمرك، ميزان تجارت خارجي جمهوري اسلامي ايران در ماه گذشته در مجموع 9 ميليارد و 655 ميليون دلار است كه از اين رقم 4ميليارد و 636 ميليون دلار به صادرات غيرنفتي ايران و 5 ميليارد و 19 ميليون دلار نيز به واردات اختصاص داشته است.

بنابراين گزارش ارقام ثبت شده در گمركات، بهترين بهبود در روند تجارت خارجي جمهوري اسلامي ايران طي ماه‌هاي گذشته را نشان مي‌دهد و بازرگانان ايراني در مجموع 2 ميليارد و 21 ميليون دلار بيشتر از آبان‌ماه مبادلات تجاري انجام داده‌اند.

همچنين آمارها نشان مي‌دهد كه در دو ماهه گذشته نيز، روند تجارت خارجي ايران با رشد همراه بوده است به طوريكه، رشد تجارت خارجي ايران در آبان‌ماه، يك‌درصد  و در مجموع براي صادرات غيرنفتي و واردات و درواقع كل تجارت خارجي ايران رقمي معادل 7 ميليارد و 634 ميليون دلار ثبت شد و اين در حالي است كه رقم ثبت شده براي مهرماه امسال 7ميليارد و 318 ميليون دلار است.

اين گزارش مي‌افزايد، در نه ماهه سالجاري در مجموع 29 ميليارد و 241 ميليون دلار انواع كالا از جمهوري اسلامي ايران به ساير كشورها صادر و 33 ميليارد و 266 ميليون دلار وارد شده است.


انتهاي پيام/
برچسب ها: واردات ، صادرات ، گمرک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.