سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن:

ساخت و ساز "مسکن" به بخش خصوصی واگذار شود

دبیر هیأت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان مسکن استان تهران خواستار واگذاری کامل ساخت و ساز مسکن به بخش خصوصی شد و گفت : پیشنهاد ما این است که وزارت راه و شهرسازی به عنوان نهاد دولتي و مدني بر نوع معماري شهر و چگونگي ساخت و ساز نظارت داشته باشد.

 به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ؛ مهندس سید علیرضا قهاری افزود: در صورت ايجاد رابطه مناسب ميان بانك‌ها و بخش خصوصي، واگذاري امور به بخش‌خصوصي و حمايت دولت ، ساخت و ساز رونق خواهد گرفت و این امر نیز  منجر به تحت پوشش قرارگرفتن دهك‌هاي نهم و دهم جامعه خواهد شد.

وي خاطر نشان کرد: توجه به دهك‌هاي كم درآمدتر در بخش مسكن و كمك دولت به اين اقشار با  سیاست های تشویقی قابل کنترل است .

قهاري خاطرنشان كرد: در واقع طي 2 الي 3 سال اخير به جاي اينكه سرمايه‌هاي بانكي در جهت توليد انبوه مسكن مصرف شود به سمت تقويت طرف تقاضا هدايت شد و همين امر باعث شد بخش‌هايي از گراني مسكن به دليل همين سياست‌هاي غلط ايجاد شود.

وي افزود: در واقع طي سال‌هاي اخير تمام سياست‌هاي مالي مربوط به مسكن در جهت ضد توليد بوده است و همين امر سبب ايجاد نامعادله بين عرضه و تقاضاي مسكن شده است.

 دبير انجمن انبوه‌سازان استان تهران اظهار داشت: ميزان نقدينگي بانك‌ها از جمله تسهيلاتي است كه براي توليد در بخش مسكن مي‌تواند پاسخگو باشد و از سويي تقويت بنيه مالي بانك‌ها در راستاي حركت در جهت اين سياست‌ها مي‌تواند موثر باشد .

قهاري اظهار امیدواری کرد که با توجه به انتخاب شخصی مناسب به عنوان وزیر راه و شهرسازی ، سیاست های ساخت و ساز کشور در ماههای آینده سر و سامان مناسب یافته و ساخت و ساز در کشور جان تازه ای پیدا کند.

قهاري افزود: دولت يازدهم باید در برخي طرح‌ها همچون مسكن مهر تجديد نظر و اصلاحاتي صورت دهد و ساخت و‌سازمسكن را به دست بخش خصوصي واگذار کند .

چهارمین کنفرانس بین المللی صنعت احداث و انرژی ،روزهای 30 دی و اول بهمن 1392 در مرکز همایش ها و نمایشگاه های بین المللی هتل المپیک برگزار می شود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.