سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"اشتون" از اسرائيل خواست شهرکسازی را متوقف کند

در پی انتشار اطلاعیه اسرائیل مبنی بر احداث هزار و چهارصد واحد مسکونی جدید در هفته گذشته، "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد این ساخت و ساز غیرقانونی است و گفتگوهای صلح را تهدید می کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تايمز اسرائيل ؛ " اشتون" از اسرائیل خواست فورا همه فعالیت های شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن متوقف کند و اعلام کرد شهرک سازی برای گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطین مضر است.

اشتون در بیانیه ای اعلام کرد:"من به شدت نگران اطلاعیه اخیر مقامات اسرائیل درباره پیشبرد طرح های شهرک سازی در کرانه باختری رود اردن از جمله شرق بیت المقدس هستم. این شهرک ها براساس حقوق بین الملل غیرقانونی است، مانعی را در مسیر صلح ایجاد می کند و راه حل دو کشور مستقل را غیرممکن می سازد."

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد اتحادیه اروپا علاقه مند به کمک به اسرائیل و فلسطینی ها برای دستیابی به توافقنامه صلح هستند اما وی هشدار داد اگر دو طرف به تعهدات خود در مسیر پیشبرد چنین توافقنامه ای پایبند نباشد، این اتحادیه نمی تواند کاری از پیش ببرد.

وی افزود:" اتحادیه اروپا آماده حمایت کامل از توافقنامه صلح است. من در این لحظه حساس از مذاکرات از همه طرف ها می خواهم به جای تضعیف روند صلح به اعتماد سازی مبادرت کنند و برای دستیابی به راه حلی نهایی، عادلانه و همیشگی برای این مناقشات همکاری کنند."
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.