سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اعلام کرد

اصلاح ساختار 130 واحد طیور در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: 130 واحد طیور در آذربایجان غربی اصلاح ساختار شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، سید فضل‌الله قریشی اظهار داشت: تعداد 130 واحد طیور اصلاح ساختار شده و تعداد 251 واحد از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی نوسازی و بازسازی شده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مورد تولیدات و ترویج مرغ بومی، ابراز داشت: تعداد 250 هزار قطعه جوجه یک روزه بومی در بین روستاییان آذربایجان غربی توزیع شده که گوشت حاصل از این مقدار جوجه توزیعی 200 تن گوشت ارگانیک و 750 تن تخم مرغ بومی قابل استحصال خواهد بود.

قریشی ایجاد اشتغال برای جوانان روستایی و جویای کار، تامین بخشی از پروتئین خانوارهای شهری و روستایی، تولید محصول کاملا ارگانیک و طبیعی، استفاده بهینه از ضایعات کشاورزی و پسماندهای غذایی و حفظ منابع ژنی این دسته از طیور با ارزش را از مزیت‌های طرح توزیع جوجه یک روزه بومی برشمرد.

وی یادآور شد: بهینه‌سازی مصرف انرژی در واحدهای مرغداری، اصلاح ساختار فیزیکی و بهداشتی در واحدهای مرغداری، تکمیل و راه‌اندازی واحدهای نیمه تمام، غیرفعال و راکد، احداث واحدهای پرورش مرغ تخمگذار و احداث واحدهای پرورش بوقلمون گوشتی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در بخش طیور آذربایجان غربی است.

قریشی احداث واحدهای پرورش مرغ مادر گوشتی، پرورش ملکه و زنبور عسل، احداث واحدهای پرورش کبک و بلدرچین و احداث واحدهای پرورش شترمرغ را از دیگر اولویت‌های سازمان در حوزه طیور در آذربایجان غربی عنوان کرد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، طیور ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.