سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون وزیر بهداشت پیشنهاد داد

احداث بانک قرض‌الحسنه "سلامت" در کشور

در اولین همایش خیرین عرصه "سلامت" که در بیمارستان امام خمینی برگزار شد ،دکتر داوود دانش جعفری معاون وزیر بهداشت و درمان منابع مالی در بحث "سلامت" را ناکافی دانست و پیشنهاد احداث بانک قرض‌الحسنه "سلامت" را در کشور داد.

به گزارش خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ داوود دانش جعفری معاون وزیر بهداشت گفت: احداث و توسعه و بازسازی بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز بهداشتی و درمانی، خانه بهداشت روستایی، تجهیز اورژانس، تامین لوازم پزشکی و تامین منابع خود برای طرح های  بهداشتی مورد توجه خیرین  قرار می گیرد.

وی گفت:  چون در "حوزه سلامت " کمبود منابع مالی داریم پیشنهاد شده تا بانک قرض‌الحسنه سلامت جهت تجهیز منابع مالی کافی برای طرح ها احداث شود که مردم پول خود را  به راحتی و حتی به طور موقت در این بانک سپرده گذاری کنند و بانک هم  از این سپرده گذاری‌ها برای امور خیر در حوزه "سلامت" استفاده کند.

وی افزود: اگر این بانک احداث شود می‌توان به خیرین جهت شرکت در طرح‌های خیر وام پرداخت شود.

وی اصول اساسی که خیرین باید به آن توجه کنند  را این گونه برشمرد؛ کمک باید سود آور باشد مطابق با سیاست‌های دولت باشد و اگر از خارج کمک می شود توجه شود که  با استانداردهای ملی مطابقت داشته باشد.

وی تصریح کرد: خرید تجهیزات پزشکی را نباید به عهده خیرین بگذاریم زیرا  تامین  قطعات این دستگاه‌ها بعد از مدتی کار مشکلی می‌شود قبل از خرید دستگاه  باید پیش بینی شود.

دانش جعفری گفت: استان فارس  بالاترین ارزش کمک خیرین را دارد ولی متاسفانه  این کمک‌ها در شهر تهران چندان چشمگیر نبوده و کمک خیرین کمتر از ظرفیت پایتخت است که باید در این زمینه اطلاع رسانی بیشتری صورت بگیرد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.