سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

" ازدواج اجباری" در تالار وحدت

نمایش " ازدواج اجباری" اثر کمدی به کارگردانی ونقش آفرینی داریوش مودبیان 30 ژانویه (10 بهمن) در تالار وحدت به روی صحنه خواهد رفت.

داریوش مودبیان ، کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: کارگاه " جشن سالگرد چخوف" در اجرای عموم با استقبال خوبی رو به رو شد بیان کرد: نمایش " ازدواج اجباری" برگرفته از اثر کمدی ؟ به زبان فارسی و فرانسه در تالار وحدت به اجرا خواهد رفت.

این کارگردان تئاتر ادامه داد: این نمایش سرآغاز نوعی کمدی موزیکال است که نگارش آن در سال 1664 صورت گرفته و برای نخستین بار در 30 ژانویه به اجرا رفته است.

مودبیان اظهار داشت: در این اثر که دهم ویازدهم بهمن ماه اجرا خواهد شد از بازیگران آماتور بهره گرفته شده چون تسلط بازیگران به زبان فرانسه در اولویت قرارداشته و اساتید دانشگاه که به زبان فرانسه تسلط کامل دارند در این اثر نقش آفرینی خواهند داشت.

این کارگردان تئاتر افزود: " ازدواج اجباری" هر شب در دو سانس در تالار وحدت اجرا خواهد داشت در این اثر بازیگرانی حرفه ای مثل داوود نجاتی و خودم ایفای نقش می‌کنند.

مودبیان در ادامه عنوان کرد: چندین سال در این رابطه کار پژوهشی انجام داده‌ام تا به این اثر نمایشی رسیده ‌ام طوری که دراین نمایش هرن نقالی نیز به کار گرفته شده است .

مودبیان بیان کرد: پس از تعطیلات نوروز نیز بخشی از اثر محمد طاهر میرزای قاجار که مربوط به 130 سال پیش است با عنوان " عروسی جناب میرزا" آداپته می‌شود، طوری که بخشی از این کار به صورت سنتی و روحوضی و بخش دیگران به صورت مدرن، فرانسوی مطابق با " ازدواج اجباری" کمدی مولیر به اجرا خواهد رسید.

این کارگردان تئاتر در ادامه گفت: امیدوارم این اثر نمایشی سال آینده پس از عید نوروز در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رود؛ این اجرا با نقش آفرینی بازیگران حرفه‌ای خواهد بود.

انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
صمد احمدنیا
۰۰:۰۳ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
سلام وخسته نباشید آقای داود نجاتی واقعا عالی بود نقشش عالیه
آزیتا کرمی
۲۲:۳۷ ۱۲ بهمن ۱۳۹۲
من مدرس زبان فرانسه هستم .تاتر شما را هنوز ندیدم ولی در اسرع وقت به تماشای ان خواهم رفت به اتفاق شاگردانم.لطفا تاترهای فرانسوی را اطلاع رسانی کنید به ایمیل بنده. با تشکر