سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

6 طرح آبزی‌پروری در استان مرکزی به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی از افتتاح و بهره‌برداری از شش طرح آبزی‌پروری همزمان با دهه فجر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،حسن اکبری در جلسه نشست هماهنگی برنامه‌های گرامیداشت دهه مبارک فجر کمیته روستایی و عشایری اظهار داشت: این طرح‌ها با سرمایه گذاری 21 میلیارد ریالی از محل تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری از سه استخر پرورش ماهی قزل‌آلا با ظرفیت 98 تن، حوضچه‌های پرورش ماهیان گرم آبی با ظرفیت چهار تن، ایستگاه تکثیر و پرورش ماهیان زینتی با ظرفیت 250 هزار قطعه و یک کارگاه بسته بندی ماهی با ظرفیت 300 تن و... است که در شهرستان‌های کمیجان، شازند، تفرش، دلیجان و زرندیه به بهره‌برداری خواهند رسید.

به گفته وی با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه اشتغال به کار 27 نفر به صورت مستقیم ایجاد خواهد شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان جهاد کشاورزی استان مرکزی در ادامه با بیان اینکه در نیمه نخست امسال 23 میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل‌آلا در استان تولید و روانه بازار شده است، گفت: این تعداد بچه ماهی که در 16 واحد حد واسط استان واقع در شهرستان‌های اراک، خمین، ساوه و شازند تولید شده نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل 104 درصد رشد داشته است.

وی افزود: پیش‌بینی تولید بچه ماهی قزل‌‌آلا در استان بر اساس برنامه پنجم توسعه در سال جاری، 32 میلیون قطعه بود که بیش از این مقدار تولید خواهد شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: 90 درصد از ماهیان زینتی کشور در استان مرکزی تولید می‌شود./س
/
برچسب ها: آبزی پروری ، شیلات ، جهاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.