سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبر داد

تولید سالانه 140 هزار تن شیر در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: در شهرستان جیرفت سالانه حدود 40 هزار تن و در منطقه جنوب کرمان نیز 139 هزار و 881 تن شیر تولید می‌شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، جهانگیر مشایخی شامگاه دوشنبه در جلسه کارگروه بهداشت در این شهرستان اظهار داشت: بهبود وضعیت بار میکروبی و قیمت شیر از سال‎های گذشته تاکنون دغدغه اصلی معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه شیر جیرفت رتبه اول بار میکروبی و پایین‎ترین قیمت شیر را در کشور دارد، افزود: در جلسه‎های گذشته مصوب شد که خارج از محدوده تعیین شده بار میکروبی شیر از مراکز جمع‎آوری نشود.

مشایخی تصریح کرد: اما این کارخانه شیر تمام مراکز را با قیمت پایین دریافت کرد و بر همین اساس صورتجلسه ملغا شد و هیچ یک از بندهای آن اجرایی نشد.پیشنهاد می‎شود که یک محدوده خاص برای بار میکروبی توسط اداره کل دامپزشکی تعیین شود تا خارج از آن شیر دریافت نشود. در سال 83 میزان شیر جمع‎آوری شده از مراکز سه تن بود، اما سال 86 به 40 تن افزایش یافت و این در حالی است که میزان ظرفیت روزانه کارخانه شیر 30 تن است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با اشاره به اینکه در بحث شیر دو فصل پرتولید و کم‎تولید داریم، گفت: از اسفند تا اردیبهشت ماه بیشترین تولید و مابقی فصل‎ها کمترین تولید شیر را داریم.

مشایخی بیان داشت: با اجرای دو طرح شیر خانوار و مدارس با کمبود تولید شیر در منطقه مواجه شدیم، اما با توجه به ظرفیت فراوان در سطح منطقه جنوب کرمان این مشکل نیز برطرف شد.

وی با بیان اینکه کارخانه شیر را با قیمت بسیار پایین دریافت می‎کند، اذعان داشت: اما مراکز عرضه لبنیات شیر را با قیمت بالاتر خریداری می‎کنند و همین امر موجب کاهش شیر دریافتی کارخانه شده است.

مشایخی با تأکید بر اینکه سیاست امور دام حمایت از کارخانه شیر است، خاطرنشان کرد: با ابراز تأسف کارخانه شیر با قانون‎گریزی سبب افزایش روی آوردن دامداران به مراکز عرضه لبنیات شد.

بهره‎برداری از مجتمع‎های دامداری سارودئیه و سقدر در دو سال آینده

وی با اشاره به اینکه در شهرستان جیرفت سالانه حدود 40 هزار تن و در منطقه جنوب کرمان نیز 139 هزار و 881 تن شیر تولید می‌شود، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی نمی‎تواند در بحث شهری مداخله کند، بنابراین باید مسئولان مربوطه برای جلوگیری از فعالیت مراکز لبنیاتی اقدام کنند.

مشایخی با بیان اینکه تولید شیر به سمت صنعتی شدن در حرکت است، تصریح کرد: مجتمع‎های دامداری بخش ساردوئیه و سقدر تا یک سال و نیم آینده وارد چرخه تولید می‎شوند و هر کدام 7 هزار تن تولید شیر دارند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کرمان ، شیر ، قیمت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.