سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فابیوس: هنوز زمانی برای گفتگوهای آینده با ایران مشخص نشده است

"لوران فابیوس" وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد هنوز زمانی برای گفتگوهای آینده بین ایران و شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای این کشور مشخص نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک منبع دیپلماتیک روز دوشنبه گفته بود احتمالا قدرتهای جهانی و ایران گفتگوها درباره راه حل نهایی اختلافات در خصوص مسئله هسته‌ای ایران را در فوریه ،‌ پس از گذشت مدت اندکی از آغاز اجرای توافق موقت شش ماهه ازسرخواهند گرفت.  

رویترز مدعی شد: این گفتگوها که کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آن را رهبری می‌کند با چالشی گسترده در مشخص کردن چارچوب فعالیت هسته‌ای ایران مواجه خواهد شد.  

این منبع افزود این نشست اولین نشست مرحله جدید از تلاشهای دیپلماتیک بین ایران و شش قدرت جهانی آمریکا ، روسیه ، چین ، فرانسه ، انگلیس و آلمان خواهد بود که اشتون و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز در آن حضور خواهند داشت.  

این منبع که خواست نامش فاش نشود افزود: در ژانویه به علت سال جدید چینی نشستی برگزار نخواهد شد اما به احتمال بسیار بسیار زیاد در فوریه برگزار خواهد شد.

دیپلماتهای بلندپایه از هفت کشور و اتحادیه اروپا پیش از آغاز این نشست ، گفتگوهایی را برای مشخص کردن برنامه کاری آن برگزار خواهند کرد.  

اشتون نیز روز دوشنبه اعلام کرد قصد دارد در هفته‌های آینده برای انجام گفتگوهای بیشتر به تهران سفر کند.  


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.