سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

30 درصد نوزادان به این بیماری مبتلا می‌شوند

گوش درد یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در نوزادان است. در این بیماری پرده گوش بسیار متورم و قرمز می‌شود که علامت گوش درد در کودکان است.

دکتر محمدرضا بلور ساز متخصص اطفال، استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دبیر انجمن کودکان در گفتگو باخبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: گوش درد یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها در کودکان، نوزادان و شیرخوارگان است، که دراین بیماری پرده گوش بسیار متورم و قرمز می‌شود.

وی افزود: ازعلائم این بیماری می‌توان به تب، بی‌قراری، تهوع، استفراغ و در سنین بالاتر لرز نیز اشاره کرد.

دکتر بلورساز در رابطه باعلت این بیماری تصریح کرد: علت بیماری ممکن است ویروسی یا میکروبی باشد، که اگر علت، ویروسی باشد، علائم خفیف‌تر است، اما اگر میکروبی باشد، علائم بسیار شدید‌تر و حاد‌تر خواهد بود.

وی افزود: والدین ازهر گونه درمان خودسرانه در این بیماری پرهیز کنند و درصورت مشاهده علائم در نوزاد، سریعاً به پزشک مراجعه نمایند.

دکتر بلورساز همچنین گفت: اگر این بیماری باعفونت همراه باشد، پزشک معالج، آنتی بیوتیک تجویز می‌کند که بیمار باید در طی ده روز متوالی مصرف کند.

وی در رابطه با پیشگیری از این بیماری تصریح کرد: برای پیشگیری از این بیماری، والدین باید از نوزاد خود مراقبت لازم را به عمل آورند تا نوزاد سرما نخورد.همچنین هنگام حمام کردن نوزاد، مراقب باشند تا آب وارد گوش نشود.

دکتر بلورساز گفت: سی درصد نوزادان در اثر سرما خوردگی به این بیماری مبتلا می‌شوند.

انتهای پیام/

برچسب ها: گوش ، درد ، استفراغ ، بیماری ، تب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.