سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

گالیکش تنها شهرستان صادر کننده جوجه یکروزه گلستان است

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: کارخانه جوجه کشی شهرستان گالیکش تنها کارخانه صادر کنند جوجه یکروزه در استان گلستان است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، مهندس قدرت اله مقصودلو گفت : این کارخانه سالانه توان تولید 68 میلیون جوجه یکروزه را دارد که از این تعداد سالانه بیش از یک میلیون قطعه جوجه یکروزه آن به کشور ترکمنستان صادر و مابقی در سطح استان و سایر نقاط کشور توزیع می شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان افزود: این کارخانه سالانه 500 هزار دلار ارز آوری از صادرات جوجه دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در استان گلستان 5 کارخانه جوجه کشی با ظرفیت سالانه 155 میلیون جوجه یکروزه موجود است.

مقصودلو گفت: در استان گلستان 47 واحد مرغ مادر به ظرفیت یک میلیون و 430 هزار قطعه در حال فعالیت می باشد.

وی ادامه داد: از این تعداد در سال 100 میلیون جوجه تولید می شود که سهم گالیکش 6 واحد مرغ مادر به ظرفیت 160 هزار قطعه و تولید یک میلیون و چهارصد هزار قطعه جوجه می باشد.

مهندس حبیب الله زارع مدیریت امور دام جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: کارخانه جوجه‌کشی ماکیان مهر گالیکش با سرمایه‌گذاری 60 میلیارد ریال از سوی بخش خصوصی در محدوده روستای ینقاق شهرستان گالیکش احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این کارخانه 70 نفر به طور ثابت مشغول به کار شدند که 50 درصد آن خانم‌ و مابقی آقایان هستند. همچنین بالغ بر 100 نفر نیز به صورت مقطعی با این کارخانه در ارتباط می باشند.

وی افزود: تجهیزات و دستگاه‌های مورد استفاده در کارخانه در منطقه خاورمیانه بی‌نظیر بوده و به صورت تک سنی است.

مدیر کارخانه جوجه‌کشی گالیکش نیز در این جلسه در خصوص نحوه فعالیت این کارخانه گفت: علاوه بر استفاده تخم‌مرغ‌های مرغ مادری که در این شهرستان تولید می‌شود از سایر استان‌ها نظیر اصفهان، خراسان‌رضوی نیز تخم‌مرغ به این کارخانه ارسال می‌شود.

عبدالله طاهری اظهار داشت: یک درصد جوجه‌های تولیدی، جوجه‌های تخمگذار و مابقی جوجه‌های گوشتی است.

وی در خصوص استفاده بهینه از ضایعات کارخانه اذعان داشت: با استفاده از دستگاه تبدیل، ضایعات این کارخانه ماهیانه به میزان 10 تن در ماه برای استفاده خوراک دام و آبزیان به ازای هر کیلوگرم 2 هزار ریال به فروش می‌رسد/س.

برچسب ها: جوجه ، یکروزه ، گلستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.