سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقی رستم‌وندی:

"سیاه ساکتی" دنیای ادبیات می‌آید

مدیر شبکه چهار سیما خبرداد: ادبیات که این روز‌ها به واسطه‌ی مطالعه برابر با موسیقی قرار گرفته و 75 دقیقه از روز مردم کشورمان را به خود اختصاص داده، این بار انیمیشن را به خدمت خود می‌گیرد.

تقی رستم وندی، مدیر شبکه چهار سیما در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران و درحاشیه انعقاد تفاهمنامه شبکه‌ چهار صدا و سیما با نهاد کتابخانه‌های عمومی  کشور با اشاره به قرارگیری بحث طراحی یک شخصیت انیمیشنی به عنوان یکی از تعهدات نه گانه نهاد کتابخانه‌های عمومی در جریان امضای تفاهمنامه، افزود: این شخصیت انیمیشنی در راستای تجارب گذشته و نقش مثبت و  مهم به کارگیری هنر پویا‌نمایی در نهادینه کردن فرهنگ‌هایی چون فرهنگ صحیح راهنمایی و رانندگی وحضور سالم در انتخابات طراحی می‌شود.

رستم وندی در ادامه به شخصیت انیمیشنی " سیاه ساکتی" اشاره کرده و این شخصیت پویا‌نمایی شده را شخصیتی موفق درنهادینه کردن فرهنگ راهنمایی ورانندگی دانست.

به گفته‌ مدیرشکبه چهار سازمان صدا و سیما مخاطبان انیمیشن تنها کودکان نیستند و همه سنین به برنامه‌های انیمیشنی توجه کرده وبه آن علاقه نشان می‌دهند.

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که به نظر شما شخصیت انیمیشنی طراحی شده برای برنامه‌های مختص به کتاب باید چگونه شخصیتی باشد، گفت: این شخصیت به باور من باید شخصیتی مهربان وباهوش باشد اما باز هم می‌گویم که هویت شخصیتی این کاراکتر انیمیشنی بستگی به میزان خلاقیت اعضای کارگروه تشکیل شده با حضور نمایندگان نهاد کتابخانه‌های عمومی و شکبه چهار سازمان صدا وسیما دارد.

رستم وندی در پایان امضای تفاهمنامه میان شبکه چهار سازمان صدا و سیما و نهاد کتابخانه‌های عمومی را  گامی مثبت و استوار در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست و تصریح کرد: امیدوارم که بقیه شبکه‌های تصویری هم در راستای رسیدن به این هدف به ما کمک کنند.

انتهای پیام/ص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.