سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبری مشترک با نوری مالکی؛

بان کی مون خواستار ریشه‌یابی خشونت‌گرایی از سوی مقامات عراقی شد

دبیر کل سازمان ملل در طول سفر خود به عراق از مقامات این کشور خواست به ریشه یابی خشونت گرایی در عراق بپردازند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اسکای نیوز: "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در طول سفر خود به عراق از مقامات این کشور خواست به ریشه یابی خشونت گرایی در عراق پرداخته و اظهار داشت:عراق باید دلایل خشونت گرایی و منابع آن را مورد بررسی قرار دهد.

بان کی مون در کنفرانس خبری مشترک با نوری المالکی نخست وزیر عراق در بغداد، گفت اوضاع امنیتی و سیاسی در عراق و انتخابات پارلمانی آینده را بررسی کردیم.

وی گفتگو با نوری المالکی را سازنده توصیف کرد و افزود با معاون رئیس جمهور و وزیر امور خارجه و رئیس کمیته انتخابات دیدار خواهد کرد. 

بان کی مون اظهار داشت انتخابات پارلمانی آینده فرصتی برای تحقق انتظارات است.

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت تحولات مربوط به روند سیاسی در عراق و بحران سوریه را نیز بررسی کردیم. مقامات عراق باید به طور مشترک به خاطر آینده کشور تلاش کنند. همگی باید متحد شویم و علیه تروریسم اقدام کنیم.

بان کی مون درباره شمار آوارگان سوری در عراق گفت شمار آوارگان سوری در عراق به بیش از دویست هزار نفر رسیده است و از مسئولان عراقی به علت گشودن مرزها به روی آوارگان سوری تشکر می کنم و از مسئولان عراقی می خواهم به کمک به آوارگان سوری ادامه دهند.

نوري المالکي نخست وزير عراق هم در ديدار با بان کي مون دبيرکل سازمان ملل تاکيد کرد دولت اين کشور حاضر نيست با افراد مسلح القاعده در استان الانبار مذاکره کند.

آخرين سفر دبير کل سازمان ملل به عراق ششم ماه دسامبر سال 2012 انجام شد که در آن، وي با مقامات اين کشور درباره تحولات سياسي منطقه از جمله روابط عراق با کويت، همسايه‌اش، گفتگو کرد.


انتهای پیام/
برچسب ها: بان ، کی ، مون ، شنبه ، عراق ، مقامات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.