سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

مقاوم سازی؛ جایگزینی مناسب برای ترس از زلزله

در یک سال اخیر وقوع زمین لرزه های متعدد در برخی مناطق شهرستان بروجن مانند بلداجی برای مردم این مناطق به امری عادی تبدیل شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: در زلزله های مکرر که دیماه سال 91 در بخش های گندمان و بلداجی رخ داد، دو هزار و 580 واحد مسکونی خسارت دیده است.
غلامرضا کشاورز از پرداخت تسهیلات بهسازی، بازسازی و مقام سازی به خسارت دیدگان زلزله در بخش های گندمان و بلداجی شهرستان بروجن نیز خبر داد و افزود: تسهیلات تا سقف 175 میلیون ریال به متقاضیانی که مسکن آنان در جریان این زلزله خسارت دیده، پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: از میزان تسهیلات در نظر گرفته شده، 125 میلیون ریال وام از محل تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی مسکن و 20 میلیون ریال نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت می شود.کشاورز تصریح کرد: قول مساعد برای تخصیص 50 میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات تعمیرات مسکن استان چهارمحا و بختیاری نیز از طرف بانک مرکزی داده شده که هنوز این تسهیلات به بانک های این استان ابلاغ نشده و در اسرع وقت با تخصیص اعتبارت به متقاضیان خسارت دیده زلزله بخش های گندمان و بلداجی پرداخت می شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان چهارمحال و بختیاری گفت: به متقاضیان مناطق روستایی 25 میلیون ریال و شهرها 30 میلیون ریال از محل این تسهیلات پرداخت می شود. /س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.