سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیراز/

پاسارگاد، پایگاه سازمان های مردم نهاد کشور

در نخستین نشست ملی شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد، مجموعه میراث جهانی پاسارگاد به عنوان پایگاه فعالیت سازمان های مردم نهاد کشور برگزیده شد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ محمد نصیری حقیقت مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد فارس گفت: این گزینش با هدف توسعه گردشگری و جذب مشارکت های مردمی و آموزش جوامع محلی و دستگاه های ذی نفع انتخاب شد.


وی افزود: از جمله اهداف بر پایی این نشست، ارائه راهکارهای عملی توسعه پایدار منطقه با مشارکت میراث فرهنگی به عنوان سازمان دولتی و سازمان های مردم نهاد و انجمن ها به عنوان بخش خصوصی است .

نصیری حقیقت ادامه داد: همچنین در این نشست مقرر شد اعضای شورای هماهنگی سازمان های مردم نهاد و انجمن ها ، راهکارهای توسعه پایدار منطقه را بررسی و اعلام کنند.

مسوول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان پاسارگاد بیان کرد: در این نشست قابلیت ها و تهدید های موجود در منطقه، راهکارهای علمی و عملی توسعه گردشگری، حفظ و احیای مواریث فرهنگی، تحلیل وضع موجود و برنامه ریزی و پیش بینی هدفمند چشم اندازهای منطقه پاسارگاد مورد بررسی قرار گرفت.

نصیری حقیقت گفت: همچنین در این نشست ، روش های ارتقای سطح آگاهی و بینش مردم و سرمایه گذاری بر روی جوانان و آموزش مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار منطقه مطرح و مطالعه و بررسی نحوه عملیاتی شدن این مهم برای تصمیم گیری نهایی در دستور کار جلسه آتی این شورا خواهد بود.

وی افزود: بر آموزش جوامع محلی یکی از راه های توسعه پایدار در مناطق تاریخی و گردشگری است زیرا آگاه کردن مردم منطقه از اهمیت میراث فرهنگی و تاریخی، حفاظت پایدار، توسعه گردشگری ورونق صنایع دستی و دیگر بخش های مرتبط را در پی دارد.

مجموعه جهانی پاسارگاد در حوزه شهرستان پاسارگاد استان فارس قرار دارد.

شهرستان پاسارگاد به مرکزیت سعادت شهر در 110 کیلومتری شمال شیراز واقع شده است/س.

انتهای پیام/



برچسب ها: پاسارگاد ، مردم ، نهاد ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.