سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

قندیل های یخی از دیگر جلوه های زیبا و دیدنی زمستان

علاوه بر سپیدی برف، قندیل های یخی، از دیگر جلوه های زیبا و دیدنی سرما و یخبندان فصل زمستان به شمار می آیند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

یکی از جلوه های زیبای سرما و یخبندان در فصل زمستان و از نمادهای سرمای هوا و رطوبت، قندیل هایی است که از آبشارها، کوی و بام ها، ناودان ها، و درختان آویزان می شود و همچون اشیای زیبای بلوری و شیشیه ای، چشم ها را به خود خیره می کند.

این کریستال های طبیعی زمستان که در صبحگاهان سرد این فصل، بیشتر به چشم می آیند، همواره نظر عکاسان و تصویربرداران هنری را هم به خود جلب می کنند.

برف و سرمای زمستان امسال در استان چهارمحال و بختیاری سبب شده تا بیش از چند سال اخیر، قندیل ها در جای جای استان و بویژه در ارتفاعات برفگیر زاگرس مرکزی به چشم آیند و سرمای زمستان را به رخ بکشند.

رطوبت بالای ( 90 درصدی ) صبحگاهی و سرمای 10 تا 30 درجه ای هوا، همچنین سبب شکل گرفتن پدیده شنبم یخی روی درختان شده و با ایجاد درختان کریستالی و بلوری، منظره ناب دیگری از زمستان و سرما را ایجاد کنند.

در چند سال گذشته، علاوه بر خشکسالی در استان چهارمحال و بختیاری، حتی از سرمای بسیار سخت و زیاد سال های گذشته در این استان هم خبر چندانی نبود، تا جایی که اکثر مردم استان و بخصوص کشاورزان معتقد بودند که تغییرات جدی در اقلیم استان و در ارتفاعات زاگرس مرکزی صورت گرفته است.

تا کنون علاوه بر بارش های خوب پاییزی در سال زراعی جاری، چند مورد بارش برف نیز در سراسر این استان صورت گرفته که باعث شادی و امیدواری مردم و بویژه کشاورزان و دامداران گردیده است.

جاذبه های زمستانی و برفی استان چهارمحال و بختیاری و بویژه میدان های اسکی این استان برفگیر، هر ساله گردشگران و مسافران زمستانی زیادی را روانه چهارمحال و بختیاری می کند./س

برچسب ها: قندیل ، زمستان ، برف ، یخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.