سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس "هواشناسی" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

پنجشنبه "آلودگی هوای تهران" به مرز هشدار می رسد/ کوهرنگ 22 درجه زیر صفر و چابهار 22 درجه بالای صفر

نقشینه گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا روز جمعه، بویژه روز پنجشنبه، به سبب پایداری جو در تهران و افزایش آلاینده های جوی به افراد حساس و کودکان و سالخوردگان و گروه آسیب پذیر توصیه می شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خدداری کنند.

امین حسین نقشینه، کارشناس مستقر در سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت آب و هوای کشور طی روزهای آینده گفت: امروز "دوشنبه 23 دی ماه 92" در برخی مناطق شمال غرب بارش پراکنده رخ می دهد و فردا برای سواحل شمالی کشور و در برخی مناطق شمال شرق بارش پراکنده پیش بینی می شود.

 وی افزود: چهارشنبه مناطقی از غرب، مرکز، دامنه های البرز افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می شود و از بعدازظهر روز جمعه با ورود سامانه بارشی جدید ناپایداری ها در نوار غربی کشور آغاز می شود و دامنه فعالیت این سامانه روز شنبه به مرکز کشور کشیده شده و روز یکشنبه با حرکت شرق سوی خد به نوار شرقی کشور می رسد و بتدریج از مرزهای شرقی کشور خارج می شود.
 
وی در خصوص وضعیت آب و هوای تهران طی روزهای آینده افزود: آسمان تهران امروز، نيمه ابري، در پاره ای نقاط غبارمحلي، در اواخروقت وزش باد و فردا، نيمه ابري در ارتفاعات افزایش ابر گاهی وزش باد که این وزش باد تا حدودی سبب کاهش آلاینده های جوی می شود و روز چهارشنبه، نيمه ابري، در پاره ای نقاط ابری با احتمال 30 تا 40 درصدی بارش در پاره ای مناطق پیش بینی می شود .

نقشینه اظهار داشت: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا روز جمعه، بویژه روز پنجشنبه،  به سبب پایداری جو در تهران و افزایش آلاینده های جوی به افراد حساس و کودکان و سالخوردگان و گروه آسیب پذیر توصیه می شود از تردد غیر ضروری در سطح شهر خدداری کنند.

نقشینه تصریح کرد: طی 24 ساعت گذشته کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری با دمای 22 درجه زیر صفر و صفاشهر فارس با 21 درجه زیر صفر و بروجن در چهارمحال و بختیاری با 21 درجه زیر صفر و سراب با 19 درجه زیر صفر و شهرضا با 19  درجه زیر صفر و ماکو با 18 درجه زیر صفر سردترین وجزیره ابوموسی و چابهار با 22 درجه بالای صفر و بندر خمیر با 22 درجه بالای صفر و جزیره سیری با 21 درجه بالای صفر و جاسک و راسک با 21 درجه بالای صفر گرمترین ایستگاه های هواشناسی کشور گزارش شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.