سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

صادرات 86 میلیون دلاری کشمش از آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در 9 ماهه اول سال جاری، رقم صادرات محصولات کشاورزی استان به خارج از کشور، بالغ بر 163 میلیون دلار بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته، 2 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، محمدیان در حاشیه جلسه تنظیم بازار سازمان، با اعلام این مطلب گفت: صادرات پیاز در این مدت از نظر وزنی 12هزار تن و از نظر ارزش 4 میلیون و 208 هزار دلار بوده است که باید گفت ارزآوری هرتن پیاز صادراتی استان 353 دلار بوده و سهم صادرات آذربایجان شرقی از این محصول در کشور 6 درصد بوده است.

وی با بیان اینکه صادرات جوجه یکروزه در این مدت بالغ بر یک میلیون و 988هزار دلار بوده است افزود: آذربایجان شرقی تنها در آذرماه میزان 153 هزار دلار از این محصول به کشورهای مختلف صادرات داشته است.

محمدیان ادامه داد: عسل طبیعی، ماست، دوغ، شیر، خامه بسته بندی شده، انواع کشمش، رب گوجه فرنگی، روده و سالامبور، سیب درختی و پیاز از جمله اقلام مهم صادراتی آذربایجان شرقی دربخش کشاورزی است که به بیش از 27 کشور خارجی صادر شده است .

وی گفت: محصولات دامی 17 درصد از سهم کل صادرات محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده اند که در 9 ماه نخست سال جاری 19هزار تن محصولات دامی به ارزش 28 میلیون دلار از استان به خارج از کشور صادر شده است.

رئيس سازمان جهادکشاورزي استان با بیان اینکه صادرات کشمش 53 درصد کل محصولات صادراتی کشاورزی از آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است گفت: در 9 ماهه نخست سال ارزش کشمش صادر شده 86 میلیون دلار بوده است که صادرات این محصول تنها در آذر ماه 14 میلیون دلار بوده است.

وی ارزش صادرات محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی در آذرماه سال جاری را 25 میلیون دلار دانست و گفت: صادرات سیب درختی استان در 9 ماهه نخست سالجاری از نظر وزنی 14هزار تن بوده است که ارزآوری هر تن سیب درختی صادراتی استان 700 دلار بوده است در حالیکه این مبلغ در سطح کشور 600 دلار بوده است.

محمدیان افزود: بخش کشاورزی و صنایع وابسته به آن نقش بسیار مهمی در اشتغال و تأمین نیازهای داخلی داشته و از حیث ایجاد درآمدهای صادراتی نیز با توجه به وجود مزیت های نسبی در این بخش، دارای اهمیت بالایی است./س

برچسب ها: صادرات ، کشمش ، محصول
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.