سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساری /

مازندران میزبان جشنواره ملی تئاتر تیرنگ

مدیر حوزه هنری مازندران با اشاره به برگزاری جشنواره ملی تئاتر تیرنگ اردیبهشت ماه سال آینده در استان گفت: یازدهمین جشنواره ملی تیرنگ در مسیر واقعی خود قرار می گیرد.

سینا دلشادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری افزود هدفی برای جشنواره تیرنگ تعریف شده بود و وقتی شناسنامه آن را بررسی می کنیم، قرار بود محملی برای معرفی آداب، رسوم و آیین ها و فرهنگ مازندران باشد.

وی عنوان کرد: باید بررسی شود که آیا تاکنون جشنواره تیرنگ محمل و بستری شد تا فرهنگ منطقه با زبان و هنر نمایش به جامعه منتقل و معرفی شود درحالیکه جشواره باید بستر و محفلی برای گفتگو و تضارب آراء بین فرهنگهای مختلف کشور باشد.

مدیر حوزه هنری مازندران یادآورشد: باید با زبان نمایش، گفتگوی فرهنگی کنیم و به همان میزان که از اهداف فاصله گرفته شود، از اهداف اصلی جشنواره دور می شویم.

وی افزود: در دوره جدید،بنا داریم جشنواره را به مسیر اصلی آن برگردانیم که برای این کار و رسیدن به اهداف متعالی، سه بخش ایجاد شده است.

دلشادی گفت: بخش اول که رقابتی انجام می شود، آیین های نمایشی است و این آیینها توسط گروههای حرفه ای تئاتر، بازسازی و بازتولید و اجرا شود.

مدیر حوزه هنری مازندران، یادآورشد: اجراهای پژوهشی از دیگر بخش های جشنواره است و اگر قرار باشد در حوزه آیین ها وآداب و سنن کار کنیم باید، پژوهش داشته باشیم و آثار نمایشی باید دانش بنیان باشد.

وی گفت: بخش پژوهشی نیز رقابتی و کشوری است که هنرمندان از مناطق مختلف کشور شرکت دارند.دلشادی گفت: بخش سوم، استانی و غیررقابتی است که آن بخش شامل نمایشهای صحنه ای است که توسط هنرمندان مازندرانی تولید می شود وی گفت: نمایشهایی که محوریتش از فرهنگ، آداب، رسوم و سنن مازندران باشد و در این صورت، نمایش بستری می شود تا آیین های خاص را معرفی کند.

دلشادی گفت: فراخوان برگزاری جشنواره تنظیم شده است و اردیبهشت ماه سال آینده، مازندران میزبان برگزاری این جشنواره خواهد بود./س

انتهای پیام ////

برچسب ها: جشنواره ، تیرنگ ، مازندران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.