سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

استان اصفهان به دنبال افزایش جذابیت های سرمایه گذاری

استاندار اصفهان گفت:استانداری به کمک اتاق اصفهان تلاش می کند جذابیت های سرمایه گذاری استان را افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «رسول زرگرپور»در دهمین جلسه شورای گفت و گو دولت و بخش خصوصی در اتاق اصفهان در جمع اعضای این شورا سرمایه گریزی در استان را معلول عوامل متعدد دانست و گفت: برای توسعه اقتصادی اعم از توسعه سرمایه گذاری و افزایش صادرات ، بخش دولتی با همکاری بخش خصوصی می تواند این مسایل را برطرف کند و هیچ کس به تنهایی نمی تواند مسایل و مشکلات را حل کند .

وی به مصوبات اخیر شورای گفت و گو اصفهان در دو بخش بررسی موانع توسعه سرمایه گذاری و توسعه صادرات استان اشاره کرد و گفت:مجموعه راهکارهای این دو بخش در قالب یک بسته پیشنهادی از سوی استان اصفهان به دولت ارایه می شود .

استاندار اصفهان اضافه کرد:در دو جلسه اخیر شورا موانع سرمایه گذاری استان در 15 ماده مشخص و 60 راهکار برطرف کردن آن با همکاری دستگاههای دولتی و بخش خصوصی به تصویب رسیده است.

زرگرپور برداشت های متفاوت از قوانین و مقررات را یکی از مسایل جذب سرمایه گذاری در استان عنوان کرد و گفت:شورای گفت و گو تلاش کرده که راهکارهای توسعه سرمایه گذاری استان را در دو بخش استانی و ملی مورد پیگیری قرار دهد.

استاندار اصفهان حضور نمایندگان بخش خصوصی استان ها در کمیسیون ها و کارگروههای استانی راخواستار شد و گفت:حضور فعالان بخش خصوصی باعث هم افزایی و مشارکت در حل مسایل و مشکلات جامعه می شود.

رییس اتاق اصفهان و دبیر شورا در این جلسه گفت:دبیرخانه شورای گفت و گو در بخش بررسی موانع توسعه صادرات استان با ارسال فرم نظرخواهی از فعالان اقتصادی استان و بخش دولتی 333 مانع و راهکار دریافت کرد که طی برگزاری جلسات کارشناسی 17 مانع و 44 راهکار به شورای گفت و گو ارایه شد.

«خسرو کسائیان» در بخشی از سخنان خود نگاه عادلانه بانکها به بخش خصوصی مانند بخش دولتی را خواستار شد و گفت:در شرایطی که رکورد تورمی قرار داریم بانکها باید تعامل بیشتری با واحدهای تولیدی داشته باشند ./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.