سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری:

"شرکت‌های دانش بنیان" درصدی از بازار فروش محصولاتشان را می‌گیرند

اگر شرکت دانش بنیانی محصولی را تولید و آن را به محصول تبدیل کند درصدی از بازار فروش آن محصول به خود تعلق خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، دکتر ستاری معاون علمی ریاست جمهوری امروز ۲۳ دی در نوزدهمین جشنواره رازی گفت: پارک فناوری پردیس شرکت‌های دانش بنیان تعلق گرفته است و آمادگی دارید کلیه شرکت‌های دانش بنیان و شرکت‌های تولید علم وابسته به دانشگاه‌ها را در خود جای دهد. 

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان دارای دو قسمت تفکر و ابزار هستند، افزود: در برخی از دانشگاه‌ها باید تفکر عوض شود در واقع دانشگاه‌هایی که در حال حاضر روی آموزش متمرکز هستند باید به پژوهش روی آورند، همچنین امروزه اساتید از حوزه پژوهش دور شده‌اند که باید آن‌ها را وارد این حوزه کنیم. 

ستاری ادامه داد: ظرف دو هفته آینده طرحی اجرا خواهد شد که اگر شرکت دانش بنیانی محصولی را تولید کند که صنعتی شود درصدی از بازار فروش آن محصول به خود شرکت دانش بنیان داده می‌شود. 

وی با تاکید بر اینکه ۷۰ هزار میلیارد تومان سهم بازار سلامت در بازار جهانی است، تصریح کرد: امسال یک کریدور تجاری سازی برای برگزیدگان جشنواره رازی دیده شده است به طوری که با این برگزیدگان تماس گرفته می‌شود و تا جایی که بتوانیم از طرحشان برای تجاری سازی حمایت می‌کنیم. 

وی با اشاره به اینکه باید حمایت‌ها را از فرع به مرکز ببریم، عنوان کرد: باید مکانیسم جذب برای نخبگان ایجاد کنیم که در همین راستا طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است که صد نفر اول کنکور سراسری و نخبگان را در بدو ورود به دانشگاه جذب و حمایت کنیم تا بتوانیم آن‌ها را به محققین برجسته آینده کشور تبدیل کنیم. 

ستاری خاطر نشان کرد: باید یک درصد از GDP را به حوزه تحقیق و پژوهش قرار دهیم و تلاش کنیم بازار را به دست خارجی‌ها ندهیم. 
 


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.