سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خراسان جنوبی/

افت 30 درصدی برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به سرمای هوا گل نرگس افت 30 درصدی داشته است.

افت 30 درصدی برداشت گل نرگس در خراسان جنوبی

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال با توجه به سرمای هوا گل نرگس افت 30 درصدی داشته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی با اشاره به اینکه سرمای اخیر در خراسان جنوبی به 8 هکتار از زمین‌های گل نرگس خسارت وارد کرده است، گفت: در حال حاضر 30 درصد افت محصول داشته‌ایم.

هادربادی گفت: 20 هکتار زمین گل نرگس در خراسان جنوبی داریم که از این مقدار 10 هکتار آن غیر بارور و 10 هکتار آن بارور است.

وی با اشاره به اینکه خراسان جنوبی رتبه پنجم کشور را در تولید گل نرگس دارد، افزود: عمده‌ترین گل نرگس خراسان جنوبی به استان‌های خراسان رضوی، تهران و زاهدان صادر می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی زمان کاشت گل نرگس را اواخر تابستان و زمان برداشت گل نرگس را اوایل پاییز تا اوخر زمستان اعلام کرد.

هادربادی گفت: 60درصد برداشت گل نرگس در داخل استان و 40 درصد آن در استان‌های همجوار مصرف می‌شود.

وی تعداد بهره برداران گل نرگس را 150 نفر اعلام و اظهار کرد: 12.5 درصد سطح زیر کشت نسبت به پارسال افزایش داشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ارزش ریالی برداشت گل نرگس پارسال را 5.8 دهم میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: امسال با توجه به سرمای هوا ارزش ریالی گل نرگس امسال کاهش خواهد داشت.

هادربادی اظهار کرد: گل‌های نرگس خراسان جنوبی تنها از خوسف برداشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در هر متر مربع 80 تا 100 شاخه گل نرگس برداشت می‌شود، افزود: قیمت هر شاخه گل بین 150 تا 200 تومان ست.

وی سازگاری با شرایط اقلیمی استان، مقاومت به کم آبی، زیبایی و عطر و بوی خاص گل نرگس، پرورش در فضای باز و اقتصادی بودن را از ویژگی‌های گل نرگس عنوان کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گل نرگس یک محصول تزیینی است، تصریح کرد: در تولید عطر نیز از این محصول استفاده می‌شود.

هادربادی درمان افسردگی و رفع زکام را از دیگر فواید گل نرگس عنوان و خاطر نشان کرد: از محل کارگروه توسعه بخش کشاورزی تسهیلاتی به بهره برداران گل نرگس اعطا شده است./ش


برچسب ها: برداشت ، گل ، نرگس ، افت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.