سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس‌جمهور در مراسم تقدير از برگزیدگان جشنواره علوم پزشکی رازی:

بايد به پزشکي برسيم که براي خوشحالي بيمار نسخه را پر نکند

رییس‌جمهور در مراسمی از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی تجلیل کرد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران؛نوزدهمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی با حضور ۶۳۴ شرکت‌کننده در یازده بخش برگزار شد که برگزیدگان آن در ۷ گروه محققین و پدیدآورندگان آثار برگزیده محققین جوان، محققین دانشجو، دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر، مراکز تحقیقاتی برتر، مراکز رشد و فناوری برتر، کمیته‌های تحقیقات دانشجویی برتر و مجلات علمی پژوهشی برتر حوزه علوم پزشکی انتخاب و از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

رییس‌جمهور قرار است در مراسم تقدیر از برگزیدگان نوزدهمین جشنواره علوم پزشکی رازی سخنرانی کند.

رييس جمهور گفت : در بودجه 93 اقدامات قابل توجه‌ای در بخش سلامت پیش بینی شده است. تمام تلاش دولت این است که در دوره ۴ ساله شرایط نظام سلامت را به شرایط نسبتا مطلوب برساند باید فضا باز شود و هر کس سوال و نقد دارد مطرح کند تنها در سایه برخورد اندیشه‌های مختلف است که می‌توانیم به رشد و تعالی دست یابیم. 

وی افزود: دانشگاه باید مرکز نقادی و پرسشگری باشد اختصاص منابع دولت به پژوهش‌های دارای اولویت نظام سلامت است.

برای ورود و خروج اندیشمندان مقیم خارج از کشور بیشترین امکانات را قرار دهیم

منابع مالی ما در زمینه تحقیقات کافی نیست و باید آن را افزایش دهیم همانطور که مقداری از این منابع که در گذشته تخصیص یافته بهینه بوده و برخی دیگر بهینه نبوده است .منابع ما در این زمینه بی پایان است ولی منابع مالی ما محدود است و باید اولویت ها مشخص شود تخصیص منابع مالی به پژوهش ها و تحقیقات اولویت  دارد .

وی افزود: رازی یک شیمیدان و کاشف الکل بود وی پیشنهاد جراحی برای مثانه و کلیه را در آن زمان داد در صورتی که رازی نه تسهیلات داشت و نه منابع مالی و نه پارک فناوری داشت رازی خودش بود و خودش و یکسری دانشجویان.

وی ادامه داد: بايد در برابر محققي خضوع كرد  که دردش درد مردم باشد و اگر بخواهد به قدرت و ثروت برسد راهی جز پژوهش و تحقیق نداشته باشد همچنين باید اقتصاد کار دانش محور باشد و بخش دیگر محصولات ما  دانش محور شود و باید در این زمینه  اراده و اعتماد به نفس داشته باشیم البته دولت هم باید به این افراد کمک کند.

وی اذعان داشت: ما باید به مرحله ای پزشکی برسیم که پزشک برای خوشحالی بیمار صفحه نسخه را پر نکند و اگر برای بیماری دارو تجويز نكرد و گفن استراحت کنید و چند روزی سر کار نروید تا خوب شوید و نیازمند دارو نیستید بیمار نگوید که این پزشک پزشک خوبی نیست چون برای من  دارو تجویز نکرده است و نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه و جامعه هستیم.

وی خاطر نشان کرد: از دانشمندان و پزشکان خارج از کشور نیز باید  استفاده کرد و راه رفت و آمد آنها داخل کشور را آسان کنیم. فرهیختگان و اندیشمندان مقیم خارج از کشور کم نیستند و برای ورود و خروج آنها باید بیشترین امکانات را در اختیار آنها قرار دهیم چون آنها نیز سرمایه های کشور هستند و مثل خودمان دلسوز کشور و باید از تحقیقات و پژوهش های آنها در داخل کشور استفاده کنیم همه چیز کشور ما در گرو آشتی است به امید ایرانی بهتر و سربلندتر.


انتهای پیام/


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.