سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

بیمه 20هزار هکتار زمین کشاورزی در دهلران

رییس جهاد کشاورزی شهرستان دهلران گفت: بیش از 20 هزار هکتار از زمین های زراعی این شهرستان اکنون زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛  محمدرضا میرزایی  با بیان این مطلب افزود: پنج هزار و 782 هکتار از این میزان مربوط به ذرت دانه ای، 12 هزار و 564 هکتار گندم و جو آبی و دیم و دو هزار و 147هکتار کلزا است.
وی ادامه داد: بیش از 50 درصد از 12 هزار هکتار زمین زیرکشت ذرت دانه ای در این شهرستان بیمه شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران بیان کرد: 41 درصد از 30 هزار هکتار زمین زیر کشت گندم و جو آبی و دیم شهرستان نیز زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارد.
میزایی توضیح داد: از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت کلزا نیز بیش از 42 درصد زیر پوشش بیمه برای جبران خسارت احتمالی قرار دارد.
وی با بیان این که بیشترین خسارت به کشتزارهای دیم وارد می شود،گفت: 14 هزار هکتار از زمین های جو و گندم دیم شهرستان دهلران در سال زراعی گذشته بیان 70 تا 100 درصد دچار خسارت شدند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دهلران یادآور شد: سال گذشته به ازای هر هکتار گندم 300 هزار ریال و در مقابل هر هکتار جو نیز 157 هزار و 300 ریال خسارت به کشاورزان شهرستان پرداخت شد.
میرزایی افزود: علت استقبال نکردن کشاورزان از بیمه بیشتر ناشی از بررسی نشدن به موقع درخواست های کشاورزان به هنگام حوادث، نبود تناسب بین میزان خسارت وارده و برآورده ریالی انجام شده در جبران خسارت، تامین نشدن به موقع آب زمین های زیر پوشش شبکه های آبیاری، ناهماهنگی دستگاه های متولی (امور آب و صندوق بیمه) به منظور تعیین تقویم زمانی و مشخص کردن محدوده زمانی مناسب برای انجام عملیات بیمه در این زمین هاست./س
 
 
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.