سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکنش تند دو سناتور آمریکایی به اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران

"مارک کرک"، عضو سنا و "پیتر روسکام" ، نماینده مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای درباره توافق هسته‌ای با ایران و آغاز اجرایی شدن این توافق از 20 ژانویه (30 دی‌ماه) موضع‌گیری‌های شدیدی کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از جوئیش پرس ،‌ کرک مدعی شده است: با این توافق به ایران اجازه داده می‌شود تا ساختار هسته‌ای خود را نگه دارد. من نگرانم که سیاست‌های جهانی به حمایت از تسلیحات هسته‌ای ایران و یا حمله هوایی به اسرائیل کمک کند. اکنون نوبت سناتورهای آمریکایی است تا با تصویب لایحه تحریم‌های جدید اطمینان یابند که این فرآیند به برچیدن مسالمت‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران بینجامد.

روسکام نیز در موضع‌گیری خود در برابر توافق روز گذشته از سنا خواست تا برای توافق درباره ایران بدون تسلیحات هسته‌ای اقدام کند.

این سیاستمدار تندروی آمریکایی مدعی شد :  امروز کاخ سفید برای حمایت از توافق با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای فقط نمونه‌ای از سیاست خارجی ضعیف است که با برداشتن تحریم‌های ایران بدون اینکه به ساختار هسته‌ای این کشور آسیب برساند یا غنی‌سازی اورانیوم را برای جلوگیری از دستیابی به سلاح متوقف کند. صورت گرفته است.

وی همچنین اعلام کرد که به تازگی از قانون‌گذاران خواسته است تا با همکاری نمایندگان برای ممانعت از برنامه هسته‌ای ایران و وضع تحریم‌های فلج‌کننده اقدام کنند.

این سناتور آمریکایی همچنین مدعی شد که این اقدامات را در راستای جلوگیری حمایت از تروریسم، نقض حقوق‌بشر و حقوق اقلیت‌های مذهبی  و زندانی‌کردن شهروندان آمریکایی در ایران پیگیری کرده است.  

انتهای‌پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.