سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چهره امنیتی بانکوک در پی تهدید به تعطیلی پایتخت

18 هزار سرباز و نیروی پلیس صبح روز دوشنبه در خیابان‌های بانکوک مستقر شدند تا نظم را برقرار کنند و مانع معترضان در عملی کردن تهدیدشان برای تعطیل کردن پایتخت شوند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلویزیون الجزیره انگلیسی ، خبرنگار این شبکه از بانکوک گزارش داد: یکی از بخش‌های  مهم تجاری بانکوک که گردشگران زیادی به خود جذب می‌کند ، هم اکنون به طور کامل بسته شده است زیرا معترضان ورودی‌های آن را مسدود کرده اند.تظاهرکنندگان شعار می‌دهند و خواستار استعفای نخست وزیر یینگلاک شیناواترا هستند.مخالفان شیناواترا او را به فساد و رابطه بازی متهم کرده‌اند.

اینجا تنها مکانی نیست که معترضان آن را به تعطیلی کشانده‌اند بلکه شش مکان دیگر نیز در بانکوک تعطیل شده‌اند.همچنین به گفته معترضان ، برخی ادارات دولتی نیز تعطیل شده اند.هدف معترضان وارد کردن فشار بر نخست وزیر برای استعفاء قبل از انتخابات فوریه  است.

در همین حال همزمان با آغاز تلاش معترضان تایلندی برای به تعطیلی کشاندن بانکوک و مجبور کردن دولت یینگلاک شیناواترا به کناره گیری ، تقاطع های اصلی این شهر روز دوشنبه مسدود شدند.

سوتپ تایوگسوبان رهبر معترضان تایلند هدایت راهپیمایی دهها هزار معترض را از محل اجتماع آنان در محل بنای یاد بود دموکراسی در غرب بانکوک به هفت تقاطع بزرگ این شهر برعهده دارد.

وی گفت: ما کودتای خودمان را آغاز کردیم ، این کودتای مردم است . ما نیازی به کودتای ارتش نداریم اما از همه شهروندان حتی از پلیس و ارتش می خواهیم به ما بپیوندند.

سوتپ که ریاست کمیته اصلاحات دموکراتیک مردم تایلند را برعهده دارد ، از نوامبر گذشته تاکنون در حال هدایت اعتراضات در خیابان های بانکوک با هدف افزایش فشارها بر دولت یینگلاک برای کناره گیری است.وی بارها گفته است یینگلاک ابزار سیاسی در دستان تاکسین است و باید از دست دولت وی رهایی یابیم.

خبرگزاری آلمان از بانکوک گزارش داد منابع دولت تایلند نیز وی را به تلاش برای دامن زدن به ناآرامی ها و برانگیختن ارتش تایلند برای کودتا علیه دولت متهم می کنند. ارتش تایلند 18 کودتا طی هشت دهه گذشته انجام داده است که آخرین آنها منجر به برکناری تاکسین شیناواترا در سال 2006 شد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.