سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افقهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

صهیونیست‌ها در یک خط سیاسی عمل می‌کنند/نتانیاهو وحشی‌تر از شارون است

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: امروزه سیاست‌های تجاوزکارانه و سرکوب گرایانه نتانیاهو بسیار خشن‌تر از سیاست‌های شارون است، آمدن و رفتن اشخاص در رژیم صهیونیستی سیاست تجاوزگرانه این رژیم را تغییر نمی‌دهد.

"سید هادی سید افقهی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به مرگ شارون و محور اصلی سیاست‌های تجاوز‌گرانه رژیم صهیونیستی، گفت: درگیری‌های بین برخی از احزاب مانند حزب راست گرای "کادیما" و همچنین حزب کارگر که گرایشات چپی دارد و احزاب دینی در رژیم صهیونیستی فقط بر سر تصاحب قدرت و گرفتن پست‌های حساس مانند نخست‌وزیری است.

وی ادامه داد: با توجه به این درگیری و رقابت بین حزب‌های درون صهیونیست‌ها، سیاست‌های آنان نسبت به فلسطین و رفتار‌های تجاوز‌گرانه، کشتار جمعی‌ همچنین سیاست‌های جاسوس‌گرانه علیه منافع اسلام و امت عرب همگی در یک راستا قرار دارد و تغییر نخواهد کرد.

افقهی افزود: در واقع یک تشکیلات سری و محرمانه بین رژیم صهیونیستی و صهیونیسم بین‌الملل و بسیاری از کشورهای بزرگ مانند آمریکا، انگلستان است که سیاست‌های اصلی این رژیم را تدوین کرده و به اجرا می‌گذارند.

این کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: با مرگ یک رییس‌جمهور و جایگزین آن مانند نخست وزیر اسبق صهیونیستی "مناخن بیگن" قرارداد ننگین "کمپ دیوید" را با "انور سادات" رییس جمهور مصر امضا کرد و مأموریت خود را انجام داد اما دیدیم پس از وی هر نخست‌وزیری که چه از حزب چپ و راست روی کار آمد همان سیاست‌های مناخن را ادامه داد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه عملاً شارون 8 سال است که مرده و هیچ نقشی در حکومت رژیم صهیونیستی نداشته، گفت: بعد از "آریل شارون" جنگ‌های دیگری در گرفت مانند جنگ 33 روزه لبنان، 22 روزه غزه و جنگ 8 روزه با لبنان در سال گذشته نشان می‌دهد که آمدن و رفتن اشخاص در رژیم صهیونیستی نمی‌تواند نقش مؤثری  در رویکرد این رژیم داشته باشد.
 
این کارشناس مسائل خاورمیانه در پایان خاطرنشان کرد: امروزه سیاست‌های تجاوزکارانه و سرکوب گرایانه نتانیاهو بسیار خشن‌تر از سیاست‌های شارون و علی‌رغم فشارهای بین‌المللی و محکومیت‌هایی که از سوی سازمان ملل نسبت به رفتار و کردار این رژیم اعمال می‌شود آنها به ادامه روند خود می‌پردازند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.