سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام بلندپایه آمریکایی:

ايران از روز نخست اجرای موافقتنامه با کاهش تحريمها روبرو خواهد بود

یک مقام بلندپایه آمریکایی از آغاز کاهش برخی تحریم‌ها از روز نخست اجرای موافقتنامه خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام بلندپایه آمریکا گفت ایران از آغاز اجرای موافقتنامه هسته ای 24 نوامبر با کاهش برخی تحریم ها روبرو خواهد شد اما تا زمانی که دوره شش ماهه اجرای این موافقتنامه پایان نیابد همه آنچه را که در ارتباط با کاهش تحریم ها توافق شده است به دست نخواهد آورد.

این مقام آمریکایی یکی از چند مقامی است که به خبرنگاران درباره توافق درخصوص اجرای موافقتنامه هسته ای ماه نوامبر بین ایران و شش قدرت جهان گزارش دادند ، توافقی که براساس آن قرار شد ایران با کاهش محدود تحریم ها روبرو شود.

زمانی که آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید کند ایران درحال اجرای این موافقتنامه است ، قدرت های جهان فورا تحریم ها علیه صادرات پتروشیمی ایران ، واردات قطعات خودرو و همچنین تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها این کشور را به حال تعلیق در خواهند آورد.

براساس برآوردهای آمریکا ، ارزش کاهش کلی تحریم ها علیه ایران براساس موافقتنامه 24 نوامبر ، حدود هفت میلیارد دلار است. از این میزان ، چهار میلیارد و 200 میلیون دلار آن به شکل دسترسی به درآمدهای مسدود شده ایران در خارج خواهد بود.

این مقام آمریکایی  تصریح کرد دسترسی به بخشی از این دارایی ها با پیشرفت ایران در تکمیل شدن روند کاهش سطح اورانیوم غنی شده این کشور بستگی دارد.

وی گفت ایران تا آخرین روز این دوره شش ماهه، به آخرین بخش از این چهار میلیارد و 200 میلیون دلار دسترسی پیدا خواهد کرد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.