سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار بایدن با مقامات صهیونیستی

جو بایدن معاون رئیس جمهور آمریکا در سفر خود به فلسطین اشغالی با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد. وی روز یکشنبه در راس هیئتی آمریکایی عازم تل آویو شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ، قانونگذاران برجسته آمریکا که بایدن را در این سفر همراهی می‌کنند گفتند دیدار بایدن با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل فرصتی برای معاون رئیس جمهور آمریکا خواهد بود تا به تلاش‌ها برای صلح در خاورمیانه و کاهش نگرانی‌های اسرائیل درمورد مذاکرات هسته‌ای با ایران کمک کند.

سفر بایدن به اسرائیل در حالی انجام می‌شود که دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای میانجیگری بین اسرائیلی‌ها و فلسطینیان به منظور دستیابی دو طرف به یک موافقتنامه صلح است. 

این سفر همچنین در بحبوحه اختلاف آمریکا با متحد نزدیک خود یعنی اسرائیل برسر تلاش‌های قدرت‌های جهان برای دستیابی به یک موافقتنامه هسته‌ای نهایی با ایران انجام می‌شود.

بایدن که یکی از قوی ترین دوستان اسرائیل در واشنگتن به شمار می‌رود همچنین با شیمون پرز رئیس اسرائیل نیز دیدار خواهد کرد.

این نخستین سفر بایدن به اسرائیل از ماه مارس سال 2010 تاکنون به شمار می‌رود یعنی زمانی که اعلام غیر منتظره برنامه‌های اسرائیل برای توسعه فعالیت‌های شهرک سازی خود در شرق بیت المقدس باعث آشفتگی وی و اختلاف دیپلماتیک با دولت اوباما شد.

انتهای پیام / 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.