سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فردا رویای المپیکی شدن چه کسانی تحقق می یابد؟

پایت نلغزد، المپیکی می شوی!

فردا علیرغم ناتمام ماندن لیگ بین المللی اسکی آلپاین تقریبا تکلیف 3 المپیکی این رشته مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، مرحله دوم مسابقات بین المللی اسکی آلپاین و انتخابی المپیک زمستانی سوچی 2014 از امروز در شمشک استارت خورد .

فردا حساس ترین روز اسکی بازان در این مرحله برگزار خواهد شد.رقابتهایی که تکلیف 2 سهمیه آقا و یک سهمیه خانم رابرای رقابتهای المپیک سوچی 2014 مشخص خواهد کرد.

اگرچه رقابتها در دو روز بعدی یعنی 24 و 25 بهمن نیز با حضور اسکی بازان لیگ شهرنشینان پیگیری می شود اما به احتمال فراوان اسکی بازان خارجی فردا آخرین حضور خود را در شمشک خواهند داشت  و نمایندگان فدراسیون جهانی نیز تنها فردا مسابقات را نظارت می کنند و دو روز پایانی با حضور نمایندگان استانی پیگیری می شود.

در حالی که به نظر می رسد حدس زدن دو سهمیه بخش مردان با توجه به نتایج کسب شده کار سختی نباشد اما در بخش بانوان رقابت بسیار فشرده تر است و باید دید نتیجه روز پایانی جواز اعزام به سوچی را در دست چه کسی خواهد داد؟!

گفتنی است روز 27 دی‌ماه مسابقات مقدماتی در همه کشورها به پایان می‌رسد و فدراسیون بین‌المللی اسکی روز بعد از جمع‌بندی نهایی روز اول بهمن‌ رنکینگ و المپیکی‌ها را معرفی‌ می‌کند.البته پیش از اعلام رسمی نیز می توان با توجه به نتایج 2 مرحله لیگ بین المللی اسکی سه المپیکی یوچی را مشخص شده دانست.

مسابقات شمشک زیرنظر آنه چارتال، نماینده فنی فدراسیون بین‌المللی برگزار می‌شود.

نگاهی به 5 روز گذشته لیگ بین المللی آلپاین:

** روز اول:طلا، نقره و برنز اسکی بازان ایرانی

در روز نخست لیگ بین‌المللی که در رشته مارپیچ بزرگ پیگیری شد حسین ساوه شمشکی طلا گرفت، پوریا ساوه شمشکی نقره کسب کرد و میترا کلهر در بخش بانوان شد

** روز دوم :یک طلا و 2 نقره برای ایران

در روز دوم لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین در بخش مردان محمدکیا دربندسری به مدال طلا رسید و سید مرتضی جعفری نقره‌ای شد.

در بخش بانوان نیز میترا کلهر به مدال نقره رسید.

**روز سوم :طلا و نقره و برنز اسکی بازان کشورمان

در سومین روز از لیگ بنی‌المللی آلپاین نیز حسین ساوه شمشکی طلا گرفت و محمد کیا دربندسری به مدال نقره رسید و در بخش بانوان نیز فروغ عباسی برنزی شد.

** روز چهارم:طلا و دو نقره ایرانی‌ها

در چهارمین روز از لیگ نیز حسین ساوه شمشکی به مدال طلا رسید و محمد کیا دربندسری نقره‌ای شد و در بخش بانوان نیز فروغ عباسی مدال نقره به دست آورد.

روز اول مرحله دوم:دوطلا-دو نقره و دو برنز

در رقابت‌های روز اول مرحله دوم،حسین ساوه‌شمشکی نفر اول شد، محمد کیا دربندسری دوم و سید مرتضی جعفری به رتبه سوم رسید. در بین زنان هم فروغ عباسی در رده اول قرار گرفت. فاطمه کیادربندسری و زیبا کلهر نفرات بعدی بودند.

رقابتهاي كسب سهميه المپيك زمستاني سوچي روسيه با حضور 64 اسكي باز آقايان و بانوان از كشور هاي ترکیه، یونان، تاجیکستان، پاکستان، مجارستان، بلغارستان، مکزیک، لبنان ، مكزيك تیمور و ایران تا چهارشنبه 25دي ادامه خواهد يافت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.