سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت کار آمریکا؛

آمار اشتغالزایی در "آمریکا" نا امید کننده است

نرخ بیکاری در آمریکا در ماه دسامبر به 6.7 درصد کاهش یافت اما آخرین گزارش ماهانه دولت آمریکا درباره بازار اشتغال این کشور ناامید کننده بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از کریستین ساینس مانیتور، گزارش وزارت کار آمریکا نشان می دهد کارفرماهای آمریکایی در ماه دسامبر تنها 74 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند که این رقم بسیار کمتر از 200 هزار فرصت شغلی است که بسیاری از اقتصاددانان پیش بینی کرده بودند و انتظار داشتند.

با اینکه نرخ بیکاری در آمریکا تا اندازه ای به سبب فرصت های شغلی جدید کاهش یافته است اما علت اصلی آن ادامه خروج جمعی متقاضیان کار در آمریکا از فهرست منتظران به اشتغال است چرا که بسیاری از این افراد تصمیم گرفته اند در جستجوی کار نباشند.

بدی شرایط جوی در آمریکا که باعث اخلال در فعالیت های عمرانی و فعالیت های دیگر شده است نیز در روند کند و تعجب آور بازار اشتغال آمریکا تاثیرگذار بوده است.

"پل ادل اشتین" مدیر اقتصادهای مالی "آی اچ اس گلوبال اینسایت" در مطلبی آورده است: آمار اشتغال در ماه دسامبر نسبت به نوامبر و اکتبر بسیار پایین است. بسیاری از متقاضیان کار می گویند به سبب شرایط جوی نمی توانند کار کنند.

این گزارش در حالی منتشر شد که کنگره آمریکا در حال بررسی احیا برنامه حمایت اضطراری از افرادی است که بیش از شش ماه بیکار بوده اند. اعتبار این برنامه که می تواند مدت زمان دریافت مزایای بیکاری از 26  هفته به 40 هفته یا بیشتر تمدید کند در ماه دسامبر پایان یافت.

انتهای پیام/

برچسب ها: بیکاری ، آمریکا ، شغل ، اقتصادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.