سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهانگیرزاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مشاوران رئیس‌جمهور همچون برخی دولتمردان سابق ژست تقابل با قانون و قانون‌گذار را به خود نگیرند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس در واکنش به اظهارات اخیر ترکان اظهار داشت: مشاوران رئیس‌جمهور همچون برخی دولتمردان سابق ژست تقابل با قانون و قانون‌گذار را به خود نگیرند.

"جواد جهانگیرزاده" نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ضمن اظهار تاسف و تعجب از اظهارات آقای ترکان درباره نمایندگان مجلس، اظهار داشت: در دولتی که به نام دولت قانون و تبعیت از قانون خوانده می‌شود، تندروی و عدم پذیرش چارچوب‌های قانون با قصد تضعیف مهم‌ترین نهاد دموکراتیک کشور یعنی مجلس شورای اسلامی به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست و چنین اظهاراتی جز تضعیف روابط مجلس و دولت پیامدی به همراه نخواهد داشت.
 
وی ادامه داد: توصیه می‌کنم بهتر است این‌گونه آقایان، یک بار دیگر قانون اساسی را مرور کنند و به مانند برخی دولتمردان سابق ژست تقابل با قانون و قانون‌گذار را به خود نگیرند، چرا که از این دولت انتظار وزانت در گفتار و رعایت حدود اختیار قانونی افراد در اظهار نظر به ویژه از جانب کسانی که سن و سالی از آنان گذشته بیشتر است؛ چراکه حقوق مردم در تقابل‌های ناشی از اظهارات ناپخته و هیجانی از بین می‌رود.
 
جهانگیرزاده تصریح کرد: آقای ترکان و کسانی که در دولت به مانند ایشان فکر می‌کنند، توجه ندارند که دولت در عمر باقیمانده خویش بیش از 28 ماه با مجلس فعلی کار خواهد کرد و شیرین کردن کامشان برای پر کردن مجلس از نمایندگان همراه دولت، رویایی بیش نباشد.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اظهارات ترکان، انسان را به یاد قصه دوستی خاله خرسه می‌اندازد گفت: متاسفانه اینگونه اظهارات موقعیت وزیران را در مجلس بیشتر تضعیف می‌کند.
 
قائم مقام مرکز پژوهش‌های مجلس ادامه داد: آقای ترکان باید بپذیرد که براساس قانون اساسی حدوث و ادامه کار وزیران محترم وابستگی تام و تمام به رای و نظر نمایندگان دارد و وی حداقل باید ملاحظه شخص رئیس‌جمهور و هیئت وزیران را بنماید و کار آنان را دشوارتر نکند.
 
وی با اشاره به اینکه اینگونه اظهارات در حالی بیان می‌شوند که مجلس بیشترین اعتماد را در جریان رای اعتماد به وزیران دولت آقای روحانی ابراز داشتند، اظهار داشت: ظاهرا برخی دوستان در دولت تمایل دارند مجلس تمامی اختیارات خویش را به امثال آقای ترکان واگذار کند که مطمئنا این با روش و منش شخص رئیس‌جمهور و بسیاری از برجستگان دولت در تعارض است.
 
جهانگیرزاده با بیان اینکه نکته دیگر، گروکشی از جانب مردم و تهدید نمایندگان آنان توسط آقای ترکان است تصریح کرد: ظاهرا آقای ترکان در انتخابات اخیر ریاست جمهوری رای آورده و ما از آن بی ‌اطلاع هستیم که اینگونه از جانب مردم سخن می‌گوید‌،‌ اظهارات امثال ایشان نه تنها هیچ نشانه‌ای از وحدت برای حل مشکلات مردم به همراه ندارد بلکه احتمالا تاکتیکی برای گریز یا پنهان کردن عدم توانایی ایشان در انجام ماموریت‌ها و حل مشکلات مردم می‌باشد.
 
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس ضمن اعلام اینکه قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با درک سنگین بودن مسئولیت دولت به ضرورت ارتقای توسعه همکاری‌ها برای رفع مشکلات مردم اعتقاد دارند ضمن درخواست از رئیس‌جمهور برای جلوگیری از ادامه هتاکی‌ها و تخریب مجلس اظهار کرد: کسانی که چند ماه پیش با شعار دیروز پاستور، امروز بهشت و فردا بهارستان اهداف قلبی و نیات درونی خود را بیان کردند اصلی‌ترین عوامل تخریب روابط مجلس و دولت می‌باشد که گاهی آن را در رنگ زرد کارت نمایندگان می‌بینیم.
 
وی در پایان ابراز امیدواری کرد: با تدبیر دولت و شخص رئیس‌جمهور این روند به سرعت متوقف گردد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.