سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير آموزش و پرورش خبر داد:

اجرای "طرح شهاب" براي شناسايي و هدايت استعداد هاي برتر در مدارس عادي

وزير آموزش و پرورش در ديدار با معاون تحقيقات و فناوري رياست جمهور طرح شهاب را كوششي براي شناسائي و هدايت استعداد هاي بر تر در مدارس عادي توصيف كرد .

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از  وزارت آموزش و پرورش، علي اصغر فاني، در نشست مشترك اعضاي شوراي راهبري و ستاد اجرايي بنياد ملي استعداد هاي درخشان كه امروز يكشنبه 22 دي ماه در سالن جلسات ساختمان مركزي وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، با بيان اين نكته كه خود از بنيان گذاران پژوهش سراهاي دانش آموزي بوده است، افزود: ما در حال حاضر 300 پژوهشسراي دانش آموزي داريم كه مكان بسيار مناسبي براي كشف ، پرورش وهدايت استعداد هاي برتر و محل مناسبي براي دانش آموزان علاقمند به تحقيق و پژوهش است و تلاش مي كنيم آن را به 750 پژوهش سرا  برسانيم.

سياست جذب دانش آموزان استثنايي در مدارس عادي ادامه مي يابد

 فاني  با اشاره به طرح جذب دانش آموزان مرزي و ادامه تحصيل آنان در مدارس عادي كه  وي درسال 79- 78 ارائه نموده بود از موفقيت بسيار بالاي آن خبرداد و اضافه نمود: اين طرح مانع برچسب خوردن دانش آموزان به عنوان استثنايي مي شد و نگراني والدين و دانش آموزان را كاهش مي داد.

وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود طرح شهاب نيز همينطور است زيرا كوششي براي شناسايي و هدايت استعداد هاي بر تر در دل مدرسه، حتي در مناطق كمتر برخوردار و محروم است .

 فاني با اشاره به ضرورت تمهيد مقدمات لازم براي اجراي طرح اضافه كرد : يكي از مقدمات تامين اعتبار لازم، توجيه آموزش مديران در فرصت باقي مانده تا تابستان و همسو سازي آنان است كه با انگيزه وارد ميدان عمل شوند.

وزيرآموزش و پرورش به دكتر شجاعي رئيس مركز ملي استعداد هاي درخشان ماموريت دادتا هرچه سريع تر با هماهنگي معاونت ها و رئيس مركز برنامه ريزي نيروي انساني و فناوري اطلاعات راه اندازي نموده و اولين دستور اين باشد از هم اكنون تا مهر 93 چه اقداماتي بايد صورت پذيرد، تا آموزش و پرورش با آمادگي كامل وارد فاز اجرايي طرح شهاب شود .


انتهاي پيام/
برچسب ها: شهاب ، استعداد ، مدارس ، عادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.