سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تخصیص یارانه‌ها حال حوزه‌ی درمان و بهداشت را خوب می‌کند

در جلسه روز پنج شنبه روسای کمیسیون مجلس با رئیس جمهور، کلیات بودجه سال 1393 مورد بررسی قرار گرفت.

حمیدرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در جلسه‌ای که روز پنج شنبه روسای کمیسیون مجلس با حضور آقای دکتر روحانی برگزار کردند، فقط کلیات بودجه بحث شد و این‌که آیا در آینده هم پرداخت یارانه‌ها به همین منوال باشد یا خیر ، چگونگی پرداخت یارانه‌ها و این‌که آیا باید یارانه را به همه‌ی قشر‌های مردم پرداخت کرد یا خیر، بررسی شد.

عزیزی افزود: ولی من اعتقاد دارم که نه تنها باید به بخش "سلامت "بیشتر توجه کرد، بلکه باید به همه‌ی امور این حوزه پرداخت. مخصوصا به افرادی که نیازمند و حقوق و مزایای پایینی دارند، بیشتر توجه شود. به عقیده‌ی من فردی که حقوق ماهیانه بیست میلیون تومان دریافت می‌کند، مطمئنا احتیاجی به چهل و پنج هزار تومان یارانه ندارد. در ضمن قرار نیست که این یارانه‌ها دائمی باشد.

وی اذعان داشت: اگر قرار باشد یارانه‌ها را هدفمند کنیم، یعنی حامل‌های انرژی قیمت واقعی پیدا کنند و در مسیر واقعی هزینه شود، در حقیقت تولید افزایش پیدا می‌کند، اشتغال بالا می‌رود و بیکاری هم کم می‌شود، و اقشار آسیب پذیر کم می‌شوند، همچنین هزینه درمان هم مخصوصا هزینه‌ی درمان اقشار آسیب پذیر بهتر پرداخت می‌شود، و با گذشت زمان هدفمند می‌شود. اما به شرطی که این مرحله مثل مرحله‌ی اول نباشد.

یارانه‌ به مشکلات حوزه سلامت کمک می‌کند


عزیزی ادامه داد: ما جزء معدود کشورهایی در جهان هستیم که بیشترین هزینه درمان از جیب مردم پرداخت می‌شود، که این اوضاع در مملکت شهید پرور که با اتکا به خداوند و ائمه معصومین روی پا ایستاده است، درست نیست. بله مطمئنا یارانه به مشکلات حوزه سلامت کمک می‌کند.

می‌دانیم که در حال حاضر هزینه‌ی درمان و دارو بسیار زیاد است و فرض کنید که در یک خانواده که در قشر متوسط جامعه جای دارد، اگر خدای ناکرده دچار بیماری شود، باید همه‌ی دارایی خود را صرف درمان کند و قطعا این خانواده از قشر متوسط به پایین سقوط می‌کند.

برچسب ها: یارانه ، کمیسیون ، کلیات ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.