سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تبیین دقیق فرهنگ انتظار به برداشت‌های سطحی پایان می‌دهد

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: باید با تبیین درست فرهنگ انتظار، برداشت‌های سطحی از این فرهنگ والا پایان یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان عصر ديروز در گردهمایی بزرگ دانشجویان مهدی یاور که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد با اشاره به فعالیت و تشکیل 300 کانون مهدویت در دانشگاه‌های کشور بیان کرد: در این کانون‌ها با حضور دانشجویان ضمن تبیین مفهوم انتظار، اقدامات و فعالیت‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ مهدویت انجام می‌شود.


وی با اشاره به اینکه دانشجویان از جمله اقشار معتقد، علاقمند و پیرو امام عصر(عج) هستند تاکید کرد: دانشجویان امروز آماده هستند که در عرصه فراهم کردن شرایط ظهور حضرت ایفای نقش کنند.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که اعتقاد به مسائل معنوی و به ویژه مهدویت در میان دانشجویان و نسل جوان در سطح بسیار بالایی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی موجب شد که فرهنگ مهدویت به دنیا به خوبی معرفی شود افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب بیشتر از 1300 سال دوران غیبت فرهنگ انتظار و مهدویت به دنیا معرفی شده است.

محمدیان با اشاره به اینکه در دوران قبل از پیروزی انقلاب کتابی برای آشنایی امام عصر در دسترس نبود گفت: امروز شاهد هستیم که با انجام گفت‌وگوهای بین ادیان زمینه بسیار خوبی برای آشنایی ملل مختلف با فرهنگ مهدویت فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه باید ضمن بررسی وضع موجود، بدانیم که منتظر چه هستیم، افزود: باید با تبیین درست فرهنگ انتظار، برداشت‌های سطحی از این فرهنگ والا پایان یابد.

رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها با بر شمردن برخی از ویژگی‌های منتظران خاطرنشان کرد: ملت ما با تکیه بر فرهنگ انتظار در برابر دشمنان خود ایستادگی کرد و به اقتدار و عزت رسید.

وی با تاکید بر اینکه جهاد در راه خدا از ویژگی‌های منتظران واقعی است افزود:‌ کسی که می‌خواهند منتظر واقعی باشد باید در برابر دشمنان توان و شهامت ایستادگی را داشته باشد و در این راه خود را وقف دین خدا کند.

محمدیان با اشاره به فعالیت گسترده شبکه‌های ماهواره‌ای و سایت‌های اینترنتی علیه مذهب تشیع و القا اینکه راه انتظار نتیجه و سرانجامی ندارد، یادآور شد: چنین اقدامات و فعالیت‌هایی بر روی منتظران واقعی تاثیری ندارد./س
برچسب ها: قم ، تبیین ، فرهنگ ، انتظار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.