سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

وحدت میان مسلمانان از اصلی‌ترین اهداف پیروان آیین اسلام است

استاد حوزه علمیه قم گفت: هدف اصلی از وحدت میان مسلمانان این است که همه آن‌ها در مقابل دشمنان خارجی یکپارچه و امت واحده باشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم،  آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی امروز در جمع دست‌اندرکاران برگزاری کنگره امام صادق(ع) در آذربایجان غربی با بیان اینکه وحدت میان مسلمانان یکی از اصلی‌ترین اهداف پیروان آیین اسلام باید باشد،‌ گفت: در این میان هر فرد مسلمان وظیفه دارد در راستای تحقق این هدف تلاش کند.


وی افزود: خداوند حجت را بر انسان تمام می‌کند و پس از آن وظیفه بشر است که تلاش کرده و راه سعادت را بشناسد؛ یکی از ثمرات وحدت تبدیل شدن مسلمانان به ملت واحده در برابر دشمنان است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با بیان اینکه درگیری در داخل جامعه اسلامی عاملی خطرناک برای شکست مسلمانان خواهد بود، عنوان کرد: علمای بزرگ اهل سنت در گذشته دور هیچ‌گاه علیه شیعیان برنخاستند و فتوایی مبنی بر قتل شیعیان صادر نکردند ولی امروزه گروه‌های تکفیری و وهابی چنین عقیده‌ای دارند.

وی ادامه داد: وحدت به این معنا نیست که پیروان هر مذهب نتوانند بر اصول خود ایستادگی کنند بلکه وحدت واقعی باید در برابر دشمنان خارجی باشد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با بیان اینکه مسائل سیاسی نباید بر دین مردم تاثیر بگذارد، خاطرنشان کرد: تقریب مذاهب باید حول محور محبت به اهل‌بیت (ع) شکل بگیرد زیرا اهل سنت نیز به ائمه اطهار (ع) علاقه دارند.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم گفت: آیت‌الله بروجردی تلاش زیادی برای تقریب مذاهب انجام دادند و مذاکرات فراوانی نیز با علمای اهل سنت انجام دادند زیرا ایشان می‌خواستند امت واحده‌ای از مسلمانان شکل بگیرد.

وی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره امام صادق (ع) به دلیل برنامه‌ریزی برای چنین اقدام بزرگی تصریح کرد: امیدوارم تقارن این کنگره با سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) موجب برکات بیشتری شود.

آیت‌الله علوی‌گرگانی افزود: از خداوند می‌خواهیم نظام اسلامی را در سایه لطف و عنایت خویش قرار داده و تا زمان ظهور امام عصر (عج) آن را باقی نگه دارد./س
برچسب ها: قم ، وحدت ، مسلمانان ، آئین ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.