سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رویترز:

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی حضور بیشتر خود در ایران را بررسی می‌کند/ احتمال تاسیس دفتر موقت در ایران

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور مدیریت بهتر امور درباره توافق تهران با 1+5، حضور بیشتر خود در ایران را بررسی می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزایش حضور خود را در ایران به منظور مدیریت بهتر نقش این سازمان در نظارت بر اجرای توافق بین کشورمان و شش قدرت جهانی بررسی می‌کند. 

دیپلمات‌ها اعلام کردند آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای که با افزایش نقش خود پس از توافقنامه 24 نوامبر مواجه است احتمالا باید بازرس‌های بیشتری را به ایران بفرستد و هم‌اکنون در حال بررسی تأسیس یک دفتر کوچک و موقت در ایران است.

بازرسین آژانس به طور مداوم برای بررسی برنامه هسته‌ای ایران به کشورمان سفر می‌کنند اما هم‌اکنون دارای یک مقر عملیاتی در ایران نیستند.

هنوز مشخص نیست که آیا آژانس این مسأله را با ایران مطرح کرده است یا نه. 

حضور بازرسان آژانس به دلیل اینکه ایران در گذشته اعلام کرده این آژانس برخی اطلاعات محرمانه را در اختیار دشمنان کشورمان قرار داده، از حساسیت ویژه‌ای برخودار است.

با این حال یک دیپلمات غربی در وین گفت: "فکر نمی‌کنم این مسأله حساسیت‌برانگیز باشد. این ایده باید به عنوان نتیجه طبیعی دسترسی روزانه قلمداد شود. اگر کارکنان هر روز آنجا باشند باید بتوانند دفتری نیز در آنجا داشته باشند." 

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، اتمی ، انرژی ، تهران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.