سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/یک استاد دانشگاه:

بهره وری بخش کشاورزی با کشت دیم کاهش می یابد

عضو هیئت علمی دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشاه می گوید کشاورزی از پایه های اقتصاد کشور است و سرمایه گذاری در این بخش ،خودکفایی تامین مواد غذایی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

دکتر حسنعلی واحدی یکی از اصلی ترین عوامل پایین بودن بهره وری در بخش کشاورزی را دیم بودن سطح وسیعی از مزارع کشور دانست و گفت: این مسئله به میزان بسیار زیادی بهره وری در بخش کشاورزی را پایین آورده است.

وی افزود : دیم بودن اراضی سبب می شود تا راندمان تولید در واحد سطح تا حد زیادی بستگی به شرایط آب و هوایی داشته باشد که این مسئله علاوه بر کاهش میزان تولیدات بخش کشاورزی سبب هدر رفتن سرمایه های این بخش شود .

واحدی با بیان اینکه مجهز شدن اراضی کشاورزی کشور به سیستم های نوین آبیاری سبب افزایش بازدهی بخش کشاورزی خواهد شد، خواستار توجه ویژه دولت به این بخش شد.

وی ادامه داد: کوچک بودن اراضی کشاورزی یکی از معضلات پیش روی جهش در بخش کشاورزی است و به میزان بسیار زیادی از مکانیزه شدن اراضی کشاورزی ممانعت به عمل می آورد.

عضو هیئت دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی کرمانشا گفت: کشاورزان زمانی می توانند به خوبی کار کنند که انگیزه کافی برای ادامه کارداشته باشند و ضمن در اختیار داشتن لوازم و ابزارآلات مورد نیاز از درآمد کافی برخوردار باشند.

واحدی کشاورزی را از پایه های اقتصاد کشور دانست و اضافه کرد : سرمایه گذاری مناسب در این بخش از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که در وهله اول خودکفایی در تامین غذا را به دنبال خواهد داشت./س

برچسب ها: کرمانشاه ، استاد ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.