سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدارهای سعودالفیصل با برخی سران عرب و مخالفان در آستانه نشست "دوستان سوریه"

سعودالفیصل وزیرخارجه عربستان سعودی برای هماهنگی‌هایی بین مواضع سران عربی در نشست موسوم به "دوستان سوریه" با برخی مقامات عربی و غیر عربی دیدارهایی را در منزل خود در پاریس دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الحیات ، در آستانه نشست موسوم به دوستان سوریه ، وزیر خارجه عربستان سعودی در منزل خود در پاریس سلسله دیدارهایی را با برخی همتایان عرب خود و نیز وزیرخارجه ترکیه داود اوغلو ، و رئیس ائتلاف ملی مخالفان احمدجربا در چهارچوب تلاشهای عربستان برای یکی کردن مواضع در نشست وزرای خارجه موسوم به دوستان سوریه انجام داد.

در این دیدار سعود الفیصل ابتدا با احمد جربا دیدار و پس از آن دیداری را با وزرای خارجه قطر "خالد العطیه " و امارات "عبدالله زاید" و وزیر خارجه مصر "نبیل فهمی " و وزیر خارجه اردن " ناصر جودت " و ترکیه "داود اوغلو" داشت.

یک منبع دیپلماتیک گفت : در این دیدارها در رابطه با واحدسازی صف مخالفان سوری و افزایش کمک‌ها به آنچه که آنها مدعی‌اند انقلاب سوریه هست ، بحث و تبادل نظر شد.

شایان ذکر است گروه به اصطلاح دوستان سوریه امروز یکشنبه قرار است تا دیدارهایی را با گروه‌های مخالف سوری در خصوص نشست ژنو 2 برگزار کند.

همچنین جان کری روز گذشته برای شرکت در این نشست عازم پاریس شد.

گروه به اصطلاح دوستان سوریه متشکل از 11 کشور آمریکا ، انگلیس ، فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، ترکیه ، عربستان ، امارات ، قطر ، مصر و اردن است که از ائتلاف مخالفان حمایت می‌کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.